Friday, September 05, 2008

På gymet..

Jag brukar försöka att se något positivt hos alla. Inte störa mig på folk i onödan. Men en människa som envisas med att gå på just ett av de pass som jag tänkt skulle bli en del av min nya träningsrutin.

Det är inte det att hon envisas med att stå så jädra nära. Inte det att hon gör hälften av rörelserna helt fel. Inte ens hennes uppfattning om vad som är acceptabel träningsklädsel. Allt sånt skulle jag kunnat svalt och haft överseende med. Om det inte vore för att hon var en sån stroppig kossa utan folkvett. I vägen är hon också, många på passet såhär i början på terminen innan veklingarna tacklar av, det krävs att alla är någorlunda samspelta.

Ilsket försöker jag ta ut rörelserna och nästan hoppas att jag ska "råka" träffa henne med en kick. Känns inte som om jag kan ta ut mig tillräckligt när jag måste hålla koll på folk som hon, plus en halvkass vikarie som ledare. Funderar allvarligt på att byta träningstid när jag smiter ut för en liten avrundning på löpbandet. Måttligt mild till sinnes.

Går och fyller på min vattenflaska när någon hejjar på mig. Någon som visade sig vara en inte alls oäven representant för det manliga släktet. Sen ler han så sött att jag inte kan låta bli att le lite tillbaks. Jag går iväg till löpbandet. Han kommer och ställer sig på bandet brevid. Småjoggar några minuter innan han börjar småprata lite halvflörtigt sådär. Sådär så att jag nästan börjar fundera på att ge den här träningstiden en chans till.

11 comments:

Miss Baglady said...

Hehe, hade en liknande erfarenhet förra gången på gymmet, fast det kändes mer som att han förföljde mig, skulle hela tiden använda de maskiner jag just valt. Giiii, jag blev liite störd...Men han kanske skulle träna samma muskler som mig. Eller nåt...

emster said...

Det värsta är när de står nära och lyktar pyton. Tvättar de aldrig sina gymkläder eller?! Men kul att du träffade hunk. Fortsättning följer?

Trevlig helg!

Anonymous said...

Jag har hört om det där. Att gymet är det nya krogen (eller insert valfri tummelplats). Dock måste jag vara usel på raggandet/radargrejen eller bara vara jävligt osexig generellt. Det händer ALDRIG mig :)

Givetvis emotser jag (pga ovan) en uppföljning av denna historia här på bloggen :)

S said...

Åh. Det finns inget som jag hatar så mycket som när folk står för nära. Det är det absolut enklaste sättet att provocera mig. Ofrivillig kroppskontakt gör att jag nästan vill dö. En av mina verkliga akilleshälar. Du skulle kickat till henne.

Lilii said...

*börjar packa gymväskan i jakten efter läckerbitar*

Anonymous said...

Hon, det störande momentet, kanske är en av veklingarna som droppar av...
Jag är på gymmet sex dar i veckan - jag hittar minsann inget att flörta med. Var är dom? ;-)

Felicitas said...

Jag väntar med spänning på att få läsa uppföljaren både gällande damen i fråga och herrn... :D

A. said...

Om du känner att du inte kan ta ut dig på bla att du är rädd att hon ska kicka till dig och måste hålla ett öga på henne. Är inte då ett av problemen trots allt att hon står för nära? ;-)

Ninde said...

miss baglady: Vet vad du menar känslan av att ha någon som limmar en i ryggen när man ska styrketräna är ingen höjdare..

emster: Eeew. Ja finns ju enstaka exemplar som inte fått lära sig bashygien..

Hunkfortsättning? Nja, får väl se.. Vet inte hur intresserad jag är egentligen. Även om han var rätt söt..;)

filo: Generellt skulle jag säga att gymet inte är en höjdare som bli uppraggad-raggningsplats. De flesta "vana" gymbesökare brukar nog som jag gå dit för att träna och göra sitt bästa för att förtränga att man tvunget måste dela lokal med en massa andra människor. Du kanske bara inte tittat upp från löpbandet och sett dem? ;)

Var ju jag som var tvungen att springa iväg för att hinna i tid ju..Får väl se om jag råkar gå samma tid och springer på honom igen..;)

s: Ja, jag skulle nog kickat henne. Men kändes som om jag då skulle behövt bränna mina skor efteråt för att sanera dem från att ha vidrört vid henne..*ryys*

lilii: Nja. Mest trista kostymnissar på mitt gym tyvärr. Men det finns ju undantag som bekräftar regeln..;)

åsa: Hon en av veklingarna? Jag hoppas inget hellre. Men som man säger i Hemstaden "Ont krut förgås inte så lätt";)
De finns. Fast oftast inte bland de flitigaste besökarna. De är bara där för att träna..

felicitas: Får väl se om vi springer på varann igen...;)

a: Ja och nej. Problem i sig är det när stroppiga kossor envisas med att existera alldelles intill en ja. Men det är också skillnad på att behöva tränga ihop sig lite med folk som är vana att träna i grupp med andra och har 100% koll på var de placerar sina egna kroppsdelar i förhållande till alla andra och ett osynkat blåbär som hon..

Anonymous said...

Hmm.. det är på gymet det händer alltså?
Kanske ska man ta och piffa till sig lite innan man går och tränar? Orakad och i lodiga träningskläder har nämligen hittills givit ett mycket klent resultat.

Ninde said...

themanual: Kan ju vara värt att pröva iaf...;)