Monday, September 15, 2008

Service your customer

Ja, alla kan göra fel. Till och med klanta till det riktigt ordentligt. Har hänt alla nån gång. Man ber om ursäkt. Tar eventuell utskällning. Löser problemet och kompenserar kunden. End of story.

Vad man inte gör är att skylla ifrån sig. Ge kunden ett betalnummer till en stackars underleverantör som inte har ett dugg med saken att göra och återhänvisar kunden. När kund ringer igen lova att ansvarig chef snarast ska ringa upp med en lösning. Sedan inte höra av sig som utlovat.

Snyggt jobbat idioter. Verkligen. När det här är löst vet jag någon som ska författa ett litet fint mejl uppåt i hierarkin med detaljerad info om er för oss tidskrävande, icke existerande service och förslag på vilka vi kan byta ut er emot. *Fräs*

9 comments:

Miss Baglady said...

Fortum-kontakt? :)

Anonymous said...

Ja, hur svårt kan det vara egentligen!?
Att skylla ifrån sig funkar inte.
Fräs vidare du!

emster said...

Ja usch och fy för muppar! I hate! Hade en sådan dust med ComHem för inte så länge sen... De skickade dubbla fakturor. Vägrade att fatta - fick bli sned som fan innan de tog bort... Så jag lider med dig!

Anonymous said...

Hate it!
Alla kan göra fel! Erkänn! Fine! Klart!
Det värsta är arbetsplatser där kollegorna skyller på varandra och säger att jaaaaag har minsann inte gjort fel... Då både fräser och spottar jag!

Anonymous said...

Oj, det låter svavelosande...men det är bra, låt ingen "idiot" styra och ställa för länge.

Sen måste jag säga att dina rader hos mig om huvudrollen i mitt liv verkligen har fastnat. Sådant tackar jag alldeles extra för...

Ninde said...

miss baglady: Inte just denna gången..;)

kim: Will do..:)

emster:Muppar. Oh, yes. We hates 'em ;)

åsa: Ja det där med eget ansvar verkar vara rätt ute på många håll..:/

jerry: Kan vara rätt tålmodig i annat fall, men sånt där beteende är sjukt irriterande.

You're welcome honey! :)

A. said...

You Bitch! :-) Springa till chefen så fort allt inte går som Ninde vill. :-) Hehe...


Se så, betalnummer är bra business för mig. Fortsätt skicka dit dem....:_)))))))))))))))

Ninde said...

"Betalnummer är bra business för mig" ..tur att jag vet vad du jobbar med. För det där lät ju lagom suspekt..

Springa till chefen? Själv skulle du dra på dig den orange:a uniformen och utmana människan på duell menar du?


Och du, bitch? Well, it takes one to know one..;)

A. said...

Inte alla som klär så bra som jag i orange;-) En svår färg att bära upp men jag tycker jag klarar det bra...