Monday, September 29, 2008

Sen

För att göra en lång historia kort så tyckte jag att jag varit tillräckligt social fredag och halva lördag och avvek sedan från gruppen. Litade på att de klarade av att ta båten hem själva utan att trilla i. De hade ju Z och Trevliga Kollegan med. Själv passade jag på att tillbringa resten av helgen i sällskap med bästaste öboende kompis. Mer om det senare. Kan avslöja att jag har grym träningsvärk iaf.

Dessutom är jag på jakt efter ett schysst recept på vakteläggsomelett.

8 comments:

Anonymous said...

Recept på vakteläggsomelett:

-Gör en vanlig jävla omelett av önskad typ och innehåll.

-Använd fler ägg än normalt.

Hur svårt behöver det vara?

:)

Ninde said...

simon: Ha,ha ha.. Frågan var snarare på nivån med eller utan tryffelolja...eller om man gör bättre i att strunta i omlettandet och köra dem som tillbehör till jordärtskockssoppan..;)

Miss Baglady said...

Detta i sig låter som ett äventyr. Vaktelägg? Very nice..

Very sophisticated

Ängeln said...

Om du kör omelett ta ytterst lite tryffelolja. Less is more.

Tillbehör till jordärtskockssoppan låter annars ypperligt. Fast fattar dejten att det är vaktelägg?

Ninde said...

missbaglady: He,he ja, hade turen att få tag på några i helgen.

ängeln: Ingen tryffelolja denna gång. Favoritsorten vars lut och jag orkar inte masa mig iväg till en hall enkom just nu.. Men du har rätt, less is more..

Anonymous said...

Här hade det minsann varit fest medan jag varit borta!
Gott att läsa att du roat dig ordentligt.
Hoppas nu att du hittade det där receptet!

Anonymous said...

Haha. Nu såg jag Simons rappa kommentar. :)

Ninde said...

kim: You're back! Ha,ha jadå. :)

Fast kokta blev nog godast faktiskt. Orkade inte stå och pochera denna gång..