Monday, June 04, 2007

Babes, I'm back..did u miss me?

Som det brukar stå i engelska romaner. Åter i fäderneslandet är jag iallafall. Brunare, blondare och gladare än på länge. Var härligt. Updatering följer så fort jag strulat klart lite jobb. Tills dess får ni gärna höja temperaturen lite ute. Måste vara nåt fel. Bara 20 grader ju. Brr...

ps. Var dock lite nära att jag blev kvar i ökenlandet. Häromdagen blev Norrlänningen erbjuden ett antal kameler och en mindre krimskrams butik för mig och stod och tvekade en stund. En i mitt tycke alldelles för lång stund...

16 comments:

Rollx said...

Det är väl klart !. Att man saknat Ninde. Kram på dig, och välkommen tillbaka. :)

Kim da Costa said...

Yes!
Jag vet inte hur många gånger jag surfat hit och sett "Bloggpaus"-rubriken!

Vill veta mer om kamelköparen!

Ängeln said...

whoa!

Var det ett imponerade antal kameler?

Björnen said...

Jaaaa! Du lever! Välkommen hem!

Anonymous said...

Haha, hade inte sett detta innan jag skrev om kameler hos mig :) Antar att han till slut kände att det kanske var jobbigare att frakta hem kamelerna och krimskrams än att frakta hem en het blondin..?

A. said...

Jag hade såld direkt. Kamelen. Mannens bästa vän...

Ninde said...

rollx:Tack, och kram tillbaks! :)

kim: Trust me, det vill du inte ;)

ängeln: Nä. För få. Under 500 ;)

björnen: I högsta grad levande, tack.. :)

filo: Ha ha kanske det ;) Eller också såg han framför sig hur han skulle vara tvungen att förklara för min mor varför han kom hem med kameler. Men utan mig.. :)

a: Det kunde jag väl gissat att du skulle.. Och "Kamelen. Mannens bästa vän." Vill jag ens veta vad du menar med det uttalandet? Eww.. :D

A. said...

Hmmm. Undrar om det är jag som ska skämmas för det jag skrev eller du för dina tankar.... ;-)

Ninde said...

a: Eftersom jag fortfarande sitter o gråter över att du skulle sålt mig så säger jag att det är du som ska skämmas.. ;)

A. said...

När du lägger fram det så så är jag inte lika stolt över min deal i alla fall. Och skäms lite kanske...

Ninde said...

a:aha :)

Anonymous said...

Gör de fortfarande den grejen? Försöker köpa svenskor med kameler och krimskrams? Jag trodde det var något som hände in på 1970-talet, men att de sen fattade hur det låg till i Den Stora Världen...

Jag hade ju nappat helt klart. Vilken story det skulle bli!!

Unknown said...

Minns ett middagstal som började "Vad är väl en kvinna mot rostad kamel med mycket lök.."

Jag gillar inte lök så mycket så jag hade nog inte sålt heller ;)

Anonymous said...

Kul att du är tillbaka; ser du att någon har varit ofta på sidan och kollat under din semester så har det varit jag :)
Berätta!

Frederick said...

Yes we did!
Välkommen hem!

Ninde said...

anino: Ha,ha..nja. Numera är det mer nån sorts jargong. Ett sätt att smickra Mannen genom att påtala att hans tjej/dotter/syster är snygg och åtråvärd. Som att säga att hans bil är snygg ungefär. Lite skämtsamt sådär..

haddock: Saved by the lök alltså. Fast kamel är ingen höjdare det heller att äta :)

gina, verbal kint: Tack, kul! Kommer mer...