Wednesday, June 27, 2007

Just som man trodde att man hade gjort allting rätt..


-Hade ni det kul på midsommar?" frågar hon över telefonen, kompisen med stenkoll på allt. Jag berättar om dans kring midsommarstången, silllunch, festligheter och blommor under kudden. En komplett svensk midsommar helt enkelt.

-" Rullade ni i gräset på midsommarnatten med?" Vill hon veta.
Jag:-"Eh, hur menar du?" (Hednisk fruktbarhetsrit? Que?)
Hon:-"Jo, du vet man ska rulla naken i gräset på midsommarnatten? Det ska vara bra.."
Jag:-Bra för vaddå? Lunginflammation? (I det fästinggräset-är du full eller?)

Hon:-"Nä..men då får man bra hälsa resten av året."
Jag:-"..Kej..hur många gånger ska man rulla då?"
Hon: (Med duktig röst)-" Jag brukar rulla tio gånger. Utom i fjol då vi var i NYC. Lite hårt att rulla på asfalt."

Visste väl att det var något jag missat. Fan.

2 comments:

Rollx said...

Hitta en gräsmatta inatt. Sen är det bara att näcka och rulla runt. :)

Kanske inte gör något om det är lite försenat ?.

Ninde said...

rollx: Nope. Ska vara på den magiska nyårsaftonsnatten för att gillas ju..

..dessutom kan nakenrullande i Storstadsparken en sen natt kanske vara att skicka aningens fel signaler.. ;)