Thursday, June 28, 2007

Less

Lunch med kollega Z och en av hennes en miljon polare. En tjej som är så spontant genomtrevlig att jag nästan blir misstänksam. Kompisen har bott utomlands i 5 år och tycker Storstaden har förändrats under tiden. Klimatet har hårdnat, människorna har blivit alltmer stressade och snäsiga. Ser mig om på lunchstället och tänker att hon har faktiskt en poäng där. Vi stressar runt som yra höns för att hinna få ihop i-lands vardagen. Jobba för att maximerar vinster och få en schysst lön. För vad egentligen? En ny platt-tv? Och framför allt. Är det alltid värt det?

Eftermiddag.
Möte med trött o sliten Chef. Ett sånt där man måste stå på sig lite. Efteråt kändes det bara så tomt. Att man alltid ska behöva slåss för/om allt. Lite trött på det. Och allmänt less.

Skulle åkt hem till en tjejkompis på andra sidan stan efter jobbet. Men det känns inte som om jag har något att ge ikväll. Bara så trött. Ska rulla ihop mig med lite lunchköpta körsbär och en dyrköpt italiensk "vuxengodis*" och tycka synd om mig själv för en kväll bara. För i morgon är det nya tider. Nytt gymkort.

*Små bitar mörk italiensk choklad. Som killen som sålde kallade vuxengodis. Som är så bra när man är sugen och bara måste ha nåt. För en bit räcker liksom .

2 comments:

Anonymous said...

Hittade hit via nyligen.se. Trevlig blogg.Du skriver jätte-bra!!!
Tänkte bara tala om att jag kikat in...

Ninde said...

bulan: Tack! Välkommen in..:)