Wednesday, June 20, 2007

Dagens frågor..

1. Varför kommer allt jobbstrul nu och inte på måndag?

2. a)När blir snappssprit för gammal?*

b) Om den nu nått pensionsåldern, vem måste jag muta för att slippa köa på systemet i morgon?

3. Om man står i affären i begrepp att köpa present till en 2 åring. Varför i hela friden ringer man så ofta mig och ber om råd, istället för en auktoriserad mamma-människa?**

4. Bör man följa traditionen med tunn kall sommarklänning trots att man vet att det i princip kommer att hagla på midsommar?


* Jepp så ofta dricker jag starksprit. Midsommar eller kräftskivan ungefär..
** Om nu föräldrarna till den lille skulle råka läsa det här så vill jag poängtera att jag bad kompis kolla åldersgränsen. Och kolla efter lösa delar.

UPDATERING: Fick samtal från kompis igår strax innan sju. "Systemet har öppet till sju tydligen. Är där nu. Ska du ha något?" Självfallet var Smirnoff Ice slut. Men resten ordnades.

7 comments:

Björnen said...

1. Det är inget jobbstrul nu - bara lite turbulens. Det riktiga strulet kommer på måndag.

2. När spriten har dunstat bort är den för gammal. Innan dess kan du lugnt dricka den. Den smakar dessutom bättre ju mer du dricker.

3. Svår att svara på utan att jag ringer dig och frågar om råd om 2-åringspresent. Fast det kanske var de samtalen du ville undvika?

4. Kall sommarklänning har alltid fungerat för mig. Kör på!

A. said...

Hmm. "så sällan dricker jag starksprit". Exakt vad har du egentligen i din Long Island Ice Tea som du muttrade om ett inlägg längre ner? ;-)

Ninde said...

björnen:
1.Alltid kul att ha något att se fram emot.
2.Puh, var lite orolig där ett tag. Det är alltså bara att damma av den..;)
3.:)
4. Tror säker du är jättefin i den, ha ha ;)


a - Syftade visserligen på systemsprit och inte barsprit nu.
Men jag fick ju aldrig nån Long Island Ice Tea... :(

A. said...

Jaha. Definitionsproblem alltså hehe... ;-)

Fast du skulle ju kunna kört någon virgin-variant. Men det går vi inte närmare in på ;-)

Ninde said...

a. Kört virgin-varianten alldeles för länge nu. Snart avvand med sprit. Kommer få börja om det mödosamma arbetet att höja toleranströskeln ovan en folköl. För det var väl drink-virgin du menade? ;)

A. said...

Jo det var det ju. Hur avvand du är på andra frågor som kan innehålla de ordet har jag inte med att göra. Men en folkölskasse är inte helt fel... hehe. Du hade passat i The Nortern Hoods haha... ;-)

Ninde said...

a:Ha,ha,ha ;)