Tuesday, June 12, 2007

Dite duvig

Haft sällskap i natt. Av hostan. Okejdå det överdrivna badandet i helgen kanske inte var det smartaste jag gjort. Eller att ta de där skojiga utländska pillren* som sopar igen spåren av förkylning, sminka upp mig och låtsas som ingenting igår kväll.

Kanske bara mitt undermedvetna som vill rädda mig från att träffa H nu i veckan. För nu kommer solbrännan att blekna och jag kan inte träna hårt på några dagar. Just som jag blivit solbränd och skulle dra igång med träningen. Buhu...


*ANTISNUV PILLER: Nejdå ingenting olagligt. Ingen variant som innehåller antibiotika. Bara de där kombi-pillren av c-vitamin, paracetamol och antisnuv. Som gör att man ser och känner sig fräschare, kan släpa sig till jobbet och låtsas vara frisk. Som det svenska läkemedelsverket inte vill släppa här.

Men som förekommer i länder med taskigt sjukförsäkringssystem. Som USA. Bra att ha om man bara måste gå och inte vill vara jätteförkyld inför kund. Men i längden tror jag kroppen fixar det bäst själv och det är bättre att låta det ha sin gång bara.

För att riktigt inskärpa hur syynd det är om mig:
http://wwwb.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,169005,00.html

8 comments:

Rollx said...

Hoppas att du kryar på dig dådå.

En annan är så sällan sjuk. Men om jag exempelvis är förkyld någongång, så brukar det funka att svettas ut eländet. Har vid ett tillfälle byltat på mig massa kläder, och sov i dessa.
Ok ! man svettas som en "gris", men det fungerar. :)

Ninde said...

rollx: Jo brukade sällan vara sjuk jag med. Brukar ordna sig om man tar det lugnt om man känner sig hängig. Vilket jag inte gjort på länge..

Ha,ha tror inte kunder/chef skulle uppskatta svettmetoden men tack för tipset.. :D

Björnen said...

Whisky! Hjälper mot allt, men uppskattas kanske inte alltid av kunder och chef. Om man inte bjuder dem då möjligtvis...

Ninde said...

björnen: Klarar inte av att dricka Whiskey- tyvärr. Men tycker det är coolt när andra gör det. Typ män. Lite kultursupa sådär...

Anonymous said...

Krya sig lite!!
Men inget hjälper som en dubbel jäger. Blåser rent av bara f*n...
Har jag hört..

Björnen said...

Stackars, stackars! Klarar inte av whisky?! Sluta nu gnälla om lite snuva, detta är ju mycket allvarligare! ;)

S said...

C-vitamin och alla de där placebopreparaten jag envisas med är rätt grej att göra.

Egentligen sova med strumpor också, men det är för varmt för det nu..

Ninde said...

Filo: Ha,ha blåser rent hjärnan iaf Och pmdömmet. Frågan är bara om det hjälper emot hosta med? ;)

Björnen: Ha,ha. Finns en anledning till att jag inte dricker whiskey. Klarar av att känna lukten numera, but that's it...

sandra: Du är klok som alltid. Tror på zink o c-vitamin...