Friday, February 20, 2009

Dagens måsten

Hatar att ringa och gnälla på folk på fredagar. Då ska man varva ner. Slappna av. Skicka skojiga små mejl till vänner och kollegor.

Bebisrösten uppskrämd till action. Jodå de levererade igår. Bara en dag efter utlovad tid. Och fel färg. Känns som min första fråga borde bli hurvida hon kan göra någonting rätt. Överhuvudtaget.

Dessutom en ren jobbgrej. Som jag måste ringa tillbaks och tjata om detaljerna på. Som jag hatar. För det är förra månadens statistik. Jag vill gå vidare. Fan.

En myndighet. Som jag måste ringa. Privat. We hates em'.

Dessutom är det fredag. Alla med något att säga till om kommer att ha "gått på möte/tjänsteärende för resten av dagen/åter på måndag". Oh. Am so motivated. Not.

Måste skaffa en assistent snart. Som gör sånt här åt mig. En snygg.

5 comments:

emster said...

oh la la assistent! kinky

Winnie The Pooh said...

Kan jag få låna honom ibland? bara liiite? Snäääälla?

Ninde said...

emster: He he. Om det går att få någon heterokille att göra fler än en sak samtidigt? ;)

Fru R: Självfallet. Bara du är snäll emot honom..:)

S said...

Eller ett enirotroll. Tror de är sjukt effektiva och små. Så det kommer verka som man gör allt själv. Sjukt bra! Trevligt helg, Ninde!

Ninde said...

S: Ha ha sant. Fast de ser lite småfåniga ut i sina gula små dressar... Trevlig helg du med! :)