Thursday, February 12, 2009

Killkusinens Konspirationsteori

Appropå det här.

Killkusinen: "-Han lever nog farligt nu den där journalisten på SVT. Han som avslöjade allt."
Jag: "-Hur menar du?"
Killkusinen: "-Jo. Jag tror allt det här är en konspiration av en katolsk sekt. Som vill ta över. Som vahetterenu de där i Da Vinci koden?"
Jag: "-Opus Dei, menar du?"
Killkusinen: "-Just det. De ligger bakom alltihop. Och snart kommer de skicka ut en sån där munk som slår sig själv, för att röja lite folk ur vägen. Som i Da Vincikoden."
Jag: "-Ha,ha kanske det. Fast Sverige får väl skicka Persbrant som Gunvald Larsson för att stoppa dem då. Liksom liite tuffare än Tom Hanks."
Killkusinen: "-Ja absolut Gunvald. Han är bara hårdast.."

11 comments:

Winnie The Pooh said...

Han kan ha en poäng den käre kusinen... Opus Dei är inget påhitt. De existerar i allra högsta grad och just precis så ultrakonservativa som DaVinci-koden vill påskina. (Läskigt värre)
Dock oklart om de värkligen är beväpnade med självspäkande albino-munkar.

Miss Baglady said...

Konspiration is the shit;)

Välden blir lite intressantare att leva i... men håller med Fru R, Opes Dei inget påhitt och det finns faktiskt folk som på allvar lever i sådana där sekter, och accepterar det. Scaaary!

Ninde said...

Fru R: Sant, de finns väl t om här i landet har jag för mig... Även om jag kanske inte heller skulle dra riktigt så långtgående slutsatser beträffande albinomunkar..;)

Miss Baglady: Ha ha varje god konspirationsteori sägs ju bör inehålla ett korn av sanning. Om än ett litet ett..;)

Jo, somliga sekter är scary. På riktigt.

A. said...

Gunvald som har stavar är så jävla hård. Jag har en bild i plånboken på honom.

Och med det menar jag bara att killkusinen verkar ha bra smak för hårdingar.

Ninde said...

A: Ha ha men okejdå. Nu ändrat. För din skull. Tyckte inte det såg helt rätt ut men orkade inte googla... (Lex Ninde, when in doubt kör w.)

"Gunvald som har stavar..." Föressten ha ha ;)

emster said...

Åh Uppdrag granskning är ju bara så himla bra. Jag vill också vara pain-in-the-ass-journalist!

Och jag ÄLSKAR konspirationsteorier och är HELT emot kyrkan och det här är ju bara SÅ BRA! Men jag tycker inte vi skickar Gunvald. Jag tycker vi skickar Caroline af Ugglas!

A. said...

Jaha, du visste inte att han hade stavar?

Anonymous said...

Men ärligt nu :o

Det finns ingen hårdare än Sorken (kallas v
ävan Gunvald av vissa av outgrundlig anledningen)

Detta inlägg är naturligtvis inte skrivet av Sorken utan av någon helt annan helt anonym :D

Anonymous said...

Håller helt med ovanstående anonyme talare.

Sorken

Anonymous said...

Bara namnet Gunvald är ju tokhårt!

Ninde said...

emster: Ha ha nä. Inte Caroline. Tror inte den där munken gillade tjejer nåt vidare..:D

A: Ha ha knappast. Inte än på 20 år iaf.. :)

Anonym: Kan han slänga ur sig coola kommentarer. Jaga folk på hustak iklädd trenchcoat? Har han en chef som ser ut som Martin Bäck?

Sorken: Ha ha okej. Du har mycket att leva upp till om du ska axla Gunvalds mantel... Men visst, han kan nog behöva dig som förstärkning..;)

Kim: Hur hårt som helst :)