Friday, February 27, 2009

Pain

Nej, gårdagskvällen innehöll inga missöden bortsett från en lite väl insmickrande servitör. Men i morse. Gymet. Tragisk påminnelse om att jag, tvärtom mot vad jag ofta inbillar mig, inte är osårbar*. Lyckades knäcka till något när jag tog i lite överentusiastiskt i en rörelse. Kände hur något låste sig. Ryggskott. Som inte blivit ett dugg bättre under dagen.

Och jag som måste kunna halta till bästaste klipptjejen i helgen. Var alldelles för länge sedan sist. Alldelles för många dåliga hårdagar på sistone. Hair crisis emergency. Plus ont i ryggen. Och nu är det helg. Kommer inte gå att få tag på en professionellt kotknäckande kotte. Ens till överpris.

Ta en tablett-och-se-glad-ut alternativet känns lagom lockande. Även om jag under dagen blivit erbjuden både det ena och det andra från pillertrillande kollegors skrivbordsförråd.

But I have a cunning plan. Planerar att hasa tillbaks gymet. Gnälla lite. Se riktigt ynklig ut. Se om jag har tur nog att springa på något bekant ansikte som jag kan muta/charma/övertyga om lite hjälp. Nån med magiska händer.

Sen hem och köra lite värme och Radital för tävlingshästar**. That oughta do it.

* Tar alla fysiska skador som en personlig förolämpning. Sånt händer andra. Jag ska ju för tusan vara osårbar.
** Gammalt trick från tiden som ponnyryttare. Kan spädas till önskad styrka. Kladdar inte och luktar helt ok.

9 comments:

Felicitas said...

Haha! Med det synsättet skulle jag lika gärna kunna lägga mig ner och dö. :)

Krya på dig stumpan!

Anonymous said...

Da Sorks magiska fingrar finns som en hägring i luften.

Anonymous said...

Åh, stackars dig!
Gym-planen kan funka.
Radital?! Intressant - jag älskar egna små "hemma-kurer". :D

Hoppas på snar rygg-bättring.

emster said...

Urk! Ont i ryggen sux! Krya på dig.

A. said...

Ryggskott? Och hur gammal var du? 150? Gå försiktigt nu när det är halt. Risk för att lårbenshalsen ryker om du ramlar... hehe..

Fast på riktigt. Låter inte så skönt.

Anonymous said...

Hoppas du överlevde helgen.
Nya friska tag idag!

Ninde said...

Felicitas: Jo, jag vet. Har turen att ha en rätt bra grundfysik och fått vara hyfsat frisk. Inte fått lära mig att leva med krämpor på samma sätt som många andra stackare gör varje dag...

Sorken: Aha. Magic fingers är bra att ha ibland ;)

Vindvirvel: Kan inte gå igod för hemsidan den ligger på med såhär ser den ut..
http://www.halsans.se/?contentpage=showproduct&kategori=31&id=305
Gymplanen funkade! Uppdatering kommer...

emster: Sux big time. Nu kryare! :)

A: 151. Minst. Och då är jag ändå yngre än dig.. You just could'nt resist could ya..? Fast det var iofs du som började blogggnälla om ryggont, remember?;) Och här bryts inga lårbenshalsar. Har ju gått teaterkurs och lärt mig det där om att man ska "ramla på mjukdelarna". Kan lära dig detsamma när vi hamnar på samma åldersomshem...:D

Kim: I sanning nya friska tag. Gymet igen i morse. Försiktigt..:)

A. said...

Hehe.. I sanning är du det ;-) Yngre alltså. Mjukdelarna? Såna har jag inte ;-)

Anonymous said...

Radiatl hjälper mot allt ! Haha :)