Wednesday, February 11, 2009

I söndags

S kommer förbi för att påminna mig om nyårslöften och Beach 2009 och allt det där. Således på med träningskläder och ta en bot-och-bättringsrunda i san Luthersk anda. Höll på att halka ihjäl oss de sista metrarna. Jädra isfläcks Storstad. Blir inomhus nu ett tag. Eller yngsjöbroddar på joggingskorna.

Sen hem till mig för dusch och fika. S gnäller på att jag jämt har en massa gott fikabröd*. När jag vet hur dålig karaktär hon har. Och hon som behöver gå ner nu. Lovar att jag nästa gång ska ställa fram fullkornsbröd istället. Eller kanske ett par morötter.

Avslutar söndagen med att ramla in på vad som möjligen kan ha varit den sämsta lägenhetsvisningen jag någonsin varit på. Dåligt skyltat. Allmänt ofräscht skick**. Ung manlig mäklare som nervöst hovrar i bakgrunden. Prasslar nervöst med lägenhetsprospekt. Får inte riktigt till det här med standardfraserna. Låter som om han frågar folk vilka som är ihop. Går förbi Killkusinen på Hemvägen. Visar prospektet. Med bakgrundsbild på mäklarfirman. Han gissar genast vilken mäklare det var. Med Killkusinens vokabulär " det måste bara vara den där fjanten. Han som ser ut som värsta nörden". ***


* Så gott var det inte den här gången. Bullarna var t om köpta. Jo, jag skäms, men de sista hembakta tog slut i lördags. Har inte varit hemma i Hemstaden på ett tag nu. Och som tjej kan jag ju baka allt utom just kanelbullar själv. Det är en typiskt manlig uppgift i vår familj. Tung och lite smått farlig sådär. Fast å andra sidan är det rätt bra att inte ha några hembakta hemma. Är ju inte direkt svårt att avstå från Ica bullar.
** Menar inte att man tvunget måste Homestajla allt till förbannelse, måla vitt och tända ljus. Men rent och fräscht borde väl vara miniminivå?
*** Killkusinens dom är hård men orättvis. Som vanligt.


Och av någon outgrundlig anledning den här låten på hjärnan.

4 comments:

emster said...

Killkusinen är ju lite rolig faktiskt...

hehe

Felicitas said...

Det är bara en fix idé att inte kunna baka bullar. Följ bara receptet (och väg upp mjölet!) på Kungsörnens vetemjölsförpackning. Plättlätt, jag loooovar! :)

Håller helt med ang lgh. Jag blir lite anti när det är för överstylat, men rent och fräscht ska det vara!!

Anonymous said...

Så du stötte inte på de heta grabbarna i porten den här gången?

Ja, det är ashalt överallt. Mer än någonsin tidigare, enligt min mening.

Ninde said...

emster: Han är rätt odräglig. Fast på ett underhållande sätt..

Felicitas: Jo jag vet. Jag har varit med och "hjälpt till". Teoretiskt vet jag hur det går till. Det känns bara lite läskigt. Även om jag faktiskt funderat på det. Vi är ju bara döttrar i familjen. Någon av oss två måste ta det stora farliga steget om inte familjereceptet ska dö ut...

Kim: Nej. Fasen också, såna springer man enligt Murphys aldrig på när man är snyggsminkad och uppklädd. Tydligen hade de dessutom inflyttningsfest en kväll då jag inte var hemma. Allt enligt Killkusinen. Vars begränsade rapportering sträckte sig mer till att "det verkade vara en jädra massa folk på väg dit" än en detaljerad beskrivning av hunkfaktorn och annat mer väsentligt..