Friday, February 06, 2009

Frågeformulär

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Nej, men jag har den ofta på ljudlös.

02. Vem såg dig senast naken?
Alla tjejer som bytte om på gymet i morse.

03. Hur såg du ut på högstadiet?

Normal, blond, lite sportig tjej. Med kläder och frisyr som verkar astöntiga nu men var inne då. Iaf i Hemstaden med omnejd. Det var först i gymnasiet jag hade det där året i när jag några till klädde oss i svart och försökte låtsas vara intellektuella. Gick över. Som tur var.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?

Som idag. Fast tjugo år äldre. Förhoppningsvis kommer jag att klä mig snyggt för min ålder och inte panikartat försöka knalla runt klädd och sminkad som en överårig tonåring och referera till mig själv som "tjej".

05. Hur var du på dagis?

Ha,ha jisses du. Är nog ämnet för ett helt eget blogginlägg. Hon som alltid var inblandad i hur mycket skoj och rackartyg som helst.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?

Seriös i själva jobbet men snabb att växla till skämt. Åtminstone 100% lojal i att backa upp en kollega och förväntar mig samma sak tillbaks. Den som är argast på dåligt fungerande rutiner.

07. Har du celluliter?

Nja, inte mycket iaf. Däremot hittills oanvänd kräm för att döda dylikt i badrumsskåpet. Ifallatt.

08. Biter du på naglarna?

Eeew. Aldrig. Filar dem.

09. Har du något handikapp?
Frånsett halvtaskigt lokalsinne, nej.

10. Är du rädd för att få hängbröst?

Inte just nu, men ska jag skaffa barn nångång får den blivande pappan fan vara med och bidra till en totalrenovering efteråt om han har några synpunkter. Innan han drar med den 16 åriga barnflickan.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?

En man förståss. En kvinna hade styrt upp vissa saker lite smidigare.

12. Svär du?

Försöker undvika det, eller välja tillfällen noga, anpassa mig efter sällskapet. Kan dock vara otrevlig på 9 språk om det skulle behövas. Minst.


13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?

Oftast artig men undvikande. Är ju trots allt en väluppfostrad flicka. Slår de över i Tele2-säljar aggressivitet med att sälja in Jesus och det pastellfärgade himmelriket är det ju lite tröttsamt förståss. Då kan man ju antyda att man känner en massa hemskt läskiga avfällingar från deras sekt. Och se dem fly i panik.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?

Jag är nog rätt heterosexuell. Även om jag tycker det mest praktiska vore att vara bisexuell. Större träffyta. Mest potentiella partners.

15. Tror du på utomjordningar?

Elvis is not dead- he just went home, menar du?
Utesluter inte att det kan finnas liv på andra håll i universum. Mer sannolikt dock som icke syrekrävande bakterier än små gröna gubbar i skojiga tefat.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
För resten av livet? Eeew. Konstgjord näring i pillerform och isvatten isåfall. Annars skulle jag inte få ner något alls efter en kort tid.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Hästkött eller inälvsmat.

18. Har du blivit arresterad?
Nej tyvärr. Ändå har jag faktiskt gått mot röd gubbe. Framför en polisbil. Men nädå. Förjädra slappt polisväsende vi har.

19. Ljuger du?
Helst inte. För dåligt minne för att orka minnas vad jag sagt isåfall. Undantaget är påstridiga försäljare. Då kan jag slänga ur mig vad som helst bara jag får vara ifred. Typ.

20. Har du kysst en polis?
Nope. Inte än.

21. Är du rädd för Securitasvakter?

Nä. De flesta är bara griniga för att de inte kom in på polisskolan. Ler man mot dem så blir de snälla.

22. Har du någonting att dölja?

Har väl alla som inte varit med i Big Brother. Typ. Inget superspännande dock.

23. Vad har du på din nyckelknippa?

Massor av nycklar. Elektroniskt passerkort och en "korthållare".

24. Är du / har du varit gift?

Inte i det här livet iaf. Än.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?

Om jag hade en väldigt bra anledning.

26. Kan du laga cyklar?

Öh? Laga punktering, sparka på det som eventuellt är skevt efter att ha cyklat omkull. Ringa pappa och be om hjälp. Typ..

27. Kan du fixa med bilar?

Vaddå "fixa"? Står knappast och svarvar topplock eller skruvar på specialbeställda biltillbehör i något garage nätterna igenom. Allt utöver vanlig "maintenance" får någon som faktiskt kan det göra.

28. Brukar du köra om?
Om det behövs.

29. Kan du baka bröd?

Jodå enklare varianter iaf. Fast just bröd blir grymt sällan. Brukade baka frukostbröd eller scones ibland på helgerna när jag var sambo. Bakar mest kakor och tårtbottnar inför besök numera. Har dock en plan om att jag ska börja baka allt bröd själv och odla biodynamiska grönsaker och bli superhuslig. Vilket decenium som helst.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Skojar du? Not exactly rocket science, is it?

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i?
Hm. Tough one. Dunno.

Uppdatering: Och jo. Snodd av Erika.

7 comments:

Winnie The Pooh said...

Ha, ha, ha!
Kul! Och väldigt igenkännande...;-)
Jag tar no och bloggliftar den också, om du inte misstycker?

Anonymous said...

Kan väl alltid hjälpa till med någon punkt ;)

Sorken

Ninde said...

Fru R: Blogglifta på du! Jag har också knyckt den nånstans ifrån. Kommer jag på varifrån ska jag credda. Annars får jag väl lägga till glömsk på "handikapp" ;)

Sorken: Jasså? :)

Anonymous said...

Det var ett kul formulär!
Tror jag lånar det i veckan. :)

Ninde said...

Kim: Go right ahead! :)

kattenjansson said...

Åh, nu var jag sådär sugen på ett "helgen-inlägg" :)

Ninde said...

kattenjansson: Done, Honey! :)