Wednesday, February 04, 2009

Yes!

Otroligt produktiv dag. Såpass att jag förtjänade att ta en långfika och snacka lite skit med kollega Z innan kvällens jobbevenemang. Dagens frågeställning: Om killen som jobbar på firman som snart kommer leverera kontorsmaterial till oss är hur söt och trevlig och som helst i telefon. Hur stor är då sannolikheten att han inte ser ut som ett Bergatroll i verkligheten?

Uppdatering: Inte Bergatroll. Men fel glasögon. Tyvärr.
(Jo, jag vet att jag är sjukt kräsen.)

16 comments:

Anonymous said...

Förmodligen ÄR han ett troll.
Men man vet faktiskt aldrig. Det är det som gör livet värt att leva.

S said...

Åh, du vet murphys lag tillsammans med ren sannolikhetslära.. Men han kanske ser festlig ut på ett roligt sätt?

Anonymous said...

Eller så är han världens kanonkille och så seglar ni iväg i solnedgången till tonerna av ...ehh...kontorsmaterial som prasslar förföriskt i ..um...brisen från AC'n.
Din kjol blottar ett lår, hans ögon glittrar busigt när ni tar språnget härifrån och in i den rosenskimrande framtiden

Jag läste om Hästarnas Dal häromveckan, märks det?

Serafim said...

120 %

Ninde said...

Kim: Ha ha nä det vet man aldrig.

S: Nja. Kanske med linser..;)

ms.n00b: "..she had only known pain before..." ha ha och självfallet skulle jag vara lika bra på allt från att jaga middag till att slänga ihop en livräddande örtdekokt i fikarummet om nån fick hjärtstillestånd.. Hästarnas Dal..*asg*

Serafim: Tror du glömde det lilla ordet inte där..;)

Serafim said...

Men du förstod ju ;)

Ninde said...

Serafim: Självfallet ;)

A. said...

Haha. En sån där fast tjej har jag på jobbet med. Hon sitter dessutom i Malmö. Men jag vågar inte åka ner och träffa henne (jobbmässigt) för jag är rädd att hon inte ska vara lika snygg som jag tror...

Björnen said...

Man kan byta glasögon. Eller sätta i linser. So what's the problem? ;)

Ninde said...

A: Ha ha brukar vara så. Hon har nog också fel glasögon..;)

Björnen: Visst kan man få en kille att byta ut glasögonen mot något bättre. Eller frisyren. Eller hela garderoben. Eller mat och träningsvanorna. Eller allt på en gång om så behövs. Vore det en killkompis vore det skitkul att extreme makeovra honom lite. Men potentiella pojkvänner vill jag gärna tycka att de duger rätt bra som de är redan från början..;)

Björnen said...

Äh, det säger ni tjejer bara för att inte skrämma bort potentiella pojkvänner! När det sedan eventuellt är något på G så smyger det sig på:
"Den här tröjan skulle passa dig perfekt!" "Du skulle se så snygg ut i en sådan frisyr" etc... ;)

A. said...

Så länge jag inte har träffat henne har hon inte ett enda fel! :D

Ninde said...

björnen: Tröja? Ha ha jo men det där är vad vi tjejer kallar "mindre finjusteringar" ;)

Fast helst vill man ju ha någon som klarar att nå upp till en viss miniminivå själv. Blir så jobbigt annars...

A: Säkert säger hon samma sak om dig med..;)

Mr K said...

Oj, han föll alltså på glasögonen? Kräsen var nog en underdrift ;)

Ninde said...

Mr K: Jo, jag vet ;)

Fast å andra sidan. Dyker drömprinsen upp kommer nog inte glasögonen vara avgörande ..

A. said...

Ninde: Det är inte alls säkert... Min bild finns ju på intranätet så hon har säkert kollat upp mig. Kan ju inte bara vara jag som kollar alla jag pratar med på jobbet på intranätet. Så det ska vi inte vara säkra på ;-)