Monday, February 23, 2009

I fredagskväll.

En sån där dag som slutar med ett sista segt jobbsamtal. Lite trött och rufsig. Orkar inte fixa till mig. Ska ju bara hem. Stannar till på ICA för att handla några saker först bara. Naturligtvis springer jag på någon som ser bekant ut. Han. Den där småstöriga bratsiga killen jag sålde en lägenhet för några år sedan. Då en 20 åring med ny sportbil som satt och hintade om hur pengar inte var något problem för honom. Samtidigt som han satt och flörtade med mig rakt framför en förvånad mäklare. Han. Tycker själv han ser jävligt bra ut*.

Av alla gånger man skuttat ner till ICA lätt uppsminkad på väg någonstans. Åsså snubblar jag över honom just en sån där riktigt dålig hårdag. I panik dyker jag ner bakom hyllan med kakmixar så att jag ska slippa hälsa. Inte för att jag borde bry mig. Egentligen. Men vill ju helst se ut som den snyggare versionen av mig själv när jag visar hur himla ointresserad jag är. Ändå.

* Gör han väl egentligen också. För de som gillar den backslick-störiga typen.

10 comments:

Miss Baglady said...

Håhåjaja, det där var typ jag hela helgen i backen. Bad hairweekend!

Men man måste ju få kila ner till ICA utan att behöva fixa glamour-jaget. Du var säkert stunning ändå. Tror jag.

Anonymous said...

Den härligt logiska kvinnligheten. Fan att jag inte är tillräckligt snygg för att kunna visa ointresse.

Någonstans är ni oslagbara...ibland.

A. said...

Alltså. Ni tjejer vet att vi killar alltid tycker tjejer är snygga. Det har vi lärt oss. Skulle vi någonsin våga hålla med om när ni gnäller över ert utseende så är vi ju så rökta att det inte likanar något annat. Alltså har det blivit som Pavlovs Hundar att så fort vi ser en tjej, då reagerar vi på Tjej=snygg.

Sen finns det nog lite mer vi reagerar som hundar gällande men det är en annan historia...

Anonymous said...

Ah, du borde lärt dig efter den där gången i trappuppgången!
Men som sagt: herrar gillar lite smårufsiga damer.

Ninde said...

Miss Baglady:Ha ha man tycker det. Kunde väl finnas nåt varningssystem så man kunde kila ner när det bara var tre pensionärer på ICA. Stunning? Nja.. Bad, bad hairday. Hairdresser gone MIA (missing in action).

Anonymous: Såklart vi är logiska. Typ. Är ni som inte riktigt begriper er på det ibland bara..;)

A: Hm. Så du menar alltså att ni menar vad ni säger. Fast alltid tvärtom? Hm...*switching to övertolkningsmode här* ;)

Ha ha kanske det...:)

Kim: Ha ha jo man tycker det. Fast är ju så typiskt. Hade jag varit uppsnofsad hade det varit tre sura pensionärer på ICA. Bara.

A. said...

Japp. Säger alltid vad vi menar. Och vi menar det vi säger. Om inte annars så ljuger vi. ;-)

Ninde said...

A: Ja det vart ju genast klarare. Inte. ;)

A. said...

Övertolka inte allt nu.

Anonymous said...

Anonym säger: Ungefär som att det är helt logiskt att det bara är royal som inte skriver under när han lägger in kommentarer :)

Royal

Ninde said...

A: Gör jag väl aaaldrig? ;)

Royal: Aha. Skäms på dig..:)