Monday, February 16, 2009

M

Som varit den ständiga on/and off singeln de senaste åren. Mycket beroende på samme man. Som dyker upp. Strular till hennes liv och drar sig sedan tillbaka. Nu har han dykt upp igen. Jag vill inget hellre än att de ska leva lyckliga i alla sina dagar. Unnar henne det. But I forsee trouble. Misery and happiness in one man. Varnar henne såklart. Som jag alltid gör. Fast jag vet att det inte hjälper. För det här är väl det enda området där M inte är sjukt smart. Det och matte möjligen.

M: ..jomen du vet ju hur svag jag är för honom. Han är den enda av mina ex som jag faktiskt saknar. Så dyker han upp igen och är gullig..
Jag: Jo. Fast du vet hur det gick sist..något som får dig att tro att han är mer seriös nu? Dags att ställa lite krav nu va?
M: Sant. Jag är fan inte bra på att spela svårfångad. Seriöst hur gör man?
Jag: Man beter sig som om han inte var solen i ens universum kring vilket hela ens existens kretsade. Utan möjligen nån liten planet i utkanten som visserligen är bra fin, men som du mycket väl skulle kunna existera förutan...
M: Ha ha..Du är mycket bättre på det här med förhållanden.
Jag: Used to be möjligen...nu vettefan
M: Jo men du klarade ju av en kille som H..
Jag: Jo men han är ju alfa. Jägarmentalitet du vet. De är ju busenkla. Funkar så länge du är självständig och de inte riktigt kan ta dig för given och du orkar leva upp till den där idealbilden.

M: Sant. Och ....... (hennes ex) är ungkarlstypen. Singelkillen. Relationsfobiker. Värsta sorten att inleda något med, jag vet... Så lättskrämd så det finns inte.
Jag: Men seriöst han är fan trettio nu. Har han haft något längre förhållande med något annat än sin X-box? Fäller han ens ner toaringen efter sig?
M: Ha ha sant. Fast en middag kan väl aldrig skada?
Jag: Ha ha, jasså? Igen. Men säg inte att jag inte varnade dig..

16 comments:

Livet på den mörka sidan said...

Gillade det där med X-Box :) Mycket roligt!

Anonymous said...

Oh, I am so M....

Skjut mig!

Anonymous said...

Jag var M-aktig men nu är det slut med det.
Hala karlar är för evigt hala.
Som karl vet jag!

emster said...

Haha! Han kanske har ändrat sig. Konstigare saker har hänt... :-P

A. said...

Att ni ens orkar analysera det. Om hon vill träffa honom är det väl klart hon ska det. Svårare än så är det inte...

Och x-box är väl sött. Hos en 5-10 åring...

Ninde said...

Lyxpiraya: Ha ha jo, lite den herren i ett nötskal..;)

Erika: Ha ha nä. Men jag kan komma med goda råd. Som du inte följer å sen beklagar dig över att du inte följde..;)

Kim: Exakt. Some men are just a waste of your time..;)

emster: Är väl det vi alla hoppas för hennes skull. Varje gång..

A: Kan ju bero på att sannolikheten att hon får hjärtat krossat och får sopas upp i en liten ledsen hög i slutet den här gången med är rätt hög. Och att jag/vi bryr oss om sånt...

30+ officiella år/5-10 mentalt?

A. said...

Hmm. I see your point. Men tänk om hon fegar ur tack vare dig och blir en gammal katt-tant? ;-)

Ja, de 30+ som älskar sin x-box är nog det...;-)

Ninde said...

A: Men hörru ingen risk. Snarare så att hon snabbare skulle träffa nån annan om hon släppte honom nu. Om han nu inte skärpt sig äntligen och de kan leva lyckliga i ihop i alla sina dagar..

Sant. Sen finns det ju de som älskar sin fjärrkontroll..;)

emster said...

A: va ere för fel på katter nu rå?!?

Anonymous said...

Åh vad jag hatar när man ser dessa intelligenta och (ja, oftast) självsäkra brudar tappa allt och beter sig som en urblåst bimbo. Och själv håller man andan och tummarna för att m-boxkillen vuxit upp. Eller att han "ändrat" sig...
Hahaha - den var ju kul: "ändrat sig". ;D
(Själv har jag aldrig varit sån som M. Aldrig. :) )

Anonymous said...

Åhh och så står man bredvid, ger goda råd och så gör de tvärtom iallafall. Det värsta är att killarna i de flesta fall är väldigt öppna med vad de vill eller inte vill och i de fall de inte är dirkt ppna så är de åtminstone ganska genomskinliga.
Varför kan inte ens tjejkmpisar bara göra som man säger?

Ninde said...

Vindvirvel: Ha ha ja. Vi har väl alla gjort våra misstag. Men oftast sedan gått vidare..;)

ms.n00b: Ja, varför kan de inte det? (Kanske av samma skäl som man själv inte alltid gör det? ;)

Serafim said...

Here you come again
Just when I'm about to make it work without you
You waltz right in the door
Just like you done before
And wrap my heart 'round your little finger
Here you come again
Just when I'm about to make it work without you
You look into my eyes
And light those dreamy eyes
And pretty soon I'm wonderin'
How I came to doubt you

All you gotta do
Is smile that smile
And there go all my defenses
Just leave it up to you
And in a little while
You're messin' up my mind
An' fillin' up my senses

Spela låten för henne... ;)

A. said...

Inget fel alls på katter. Mer än att de är opålitliga. Vilket normalt är tjejens roll i ett förhållande. Därför killar inte vill ha katt och tjej...

Ninde said...

Serafim: Oh, Dolly. Klockrent. Tack, det ska jag! :)

A: Opålitliga? För att vi generellt sett inte är lika lättdresserade som hundar och män då, är det så du menar? Va, va ;)

A. said...

Exakt så jag menar. Tror jag.