Tuesday, December 12, 2006

Bra Service

Måndagkväll. Julklappsinköp. Tusen och en uppgifter man åläggs som singel i Storstaden då man anses ha hyfsad koll på affärer (sant), samt som singel ändå inget vettigare för sig på kvällarna (inte sant).Uppdraget var att inhandla ett stycke kläd till manlig släkting. Mycket vaga storleksanvisningar. Hur gå till väga?

* Välj ut en lämplig butik (åtminstone inget med gummikläder i skylten eller byxor med pressveck på framträdande platser).

* Gör ditt bästa för att imitera ett levande frågetecken. Titta storögt och peta lite hjälplöst i högen med manliga kläder. Är du bra på det bör butikshjälp snarast anlända och fråga om de kan hjälpa dig med något. Oftast den yngsta förmågan av motsatt kön i personalen.

*Le och förklara ditt problem. I mitt fall var det enkelt. Storlek? Diskret indikerande på en kille i andra änden av lokalen. Medium sa vi båda med en mun. Dessutom hade jag sån tur att butikskillen hade samma ögon o hårfärg som julklappsmottagaren vilket jag lite fint antydde. Killen skiner upp och travar genast iväg och letar upp en tröja han själv tycker är snygg.

Han drar på sig den och inväntar förväntansfullt komplimanger. Självfallet tar jag en sådan fast storleken större. Han följer mig till kassan, tar betalt, småpratar glatt. När jag går bär han fortfarande den där tröjan jag sa klädde honom. Och ett nöjt flin.

4 comments:

Anonymous said...

"Titta storögt och peta lite hjälplöst i högen med manliga kläder"

Hahaha! Gillar bilden jag ser framför mej. Stooora ögon, darrande finger och ett hjälplöst uttryck. Snälla, hjälp. Nu.

A. said...

Tog inte många sekunder innan killen dök upp va? :-)

Ängeln said...

Annars fungerar det klockrent att gå runt och se lite förvirrad och sen skina upp när killen kommer fram. Som att han är räddningen på jorden..

Ninde said...

peppe: Works like a charm ;)

a: Tog två. Och då inledde han ändå med en ursäkt för att det inte tog bara en sekund. Ifall jag hade fått vänta..:)

ängeln: Du kan det här tjejen! Just igår var jag dock tvungen att mota bort andra presumtiva spekulanter från hörnet med de snyggaste tröjorna. Således förhindrad att strosa runt. Förvirrad ser jag tydligen alltid ut att vara ;)