Thursday, December 21, 2006

Rewind?

Övertids strul som alltid före storhelger när folk drabbas av säsongsmässig separations ångest. Lite mycket nu. Såpass att jag inte klarade av att göra nogatrullar och prata med killkompis i telefonen samtidigt igår. Sa något mindre välbetänkt mitt i ett samtal om tv vi kommer att sakna under julens "skogstv*"

N:...bla bla bla åsså "Greys anatomy" om du ser på det?

Jättenälla killkompisen:- Ibland..(är det killspråk för ja, jag sitter som klistrad varje vecka men vågar inte erkänna det ?)

N:-ha, ha du är faktiskt lite lik en kille där...( oups, slutar där så kanske han tror att det är den alla tycker är snygg)

Killkompis:-Aha, du menar den där som alla tycker är töntig? George?

Ninde:-Eh..(amen faan..taskig jag känner mig)

Kändes sådär lagom välbetänkt..


* primitivt tillstånd då de enda tv kanaler som hjälpligt kan ses är tv 1, tv2 fyran och YLÄ.

13 comments:

Anonymous said...

Haha.

"YLÄ"

Den kanalenkommer att överleva oss alla

Ninde said...

Du vet att du är uttråkad när du: genomlider 30 minuter film om ett finskt troll. Utan att kunna finska. För att det regnar och du är fast i någons stuga som inte får in nåt annat..

Anonymous said...

Hahaha! Är ni faktiskt tvugna att se YLE? Jag trodde vi finländare var de enda som blev bestraffade så hänsynslöst.

Ninde said...

Värre än så Peppe! Farbrors små pensionärsgrannar tittar på YLE's nyhetssändningar först innan de svenska.Varje dag. Blir en helkväll med tv för dom (nä de kan inte heller finska :D

Ängeln said...

Låter ju som en höjare. Jag har laddat upp några dvder..

A. said...

Du kanske kunde räddat historien om du lagt till "men han är ju snäll i alla fall" ;-)

När det gäller killars tv-tittande är det nog så att vi (jag) försöker se så mycket som möjligt samtidigt alltså följer jag allt men samtidigt ingenting... :-)Och somnar med ont i zapp-fingret...

Ninde said...

a: var inne på att rädda det med "jamen jag tycker George är gullig, ju..". Men ärligt, skulle du velat först bli liknad vid en snäll mes, sedan få det poängterat en gång till? ;)

aha, så du är sån du? Tv kväll med 4 sekunder av 487 program? Hmm..


ängeln: Jupp blir nog dvd. Eller hem till syrran som har normala kanaler...

Anonymous said...

Men vem var han lik då?

Ninde said...

kim: Grejen är att han faktiskt är lite lik George. Fast inte alls så bortkommen...

A. said...

Nej det var lite ironiskt från min sida också och menat precis som du skrev nu...

Nja, jag har bättrat mig med zappandet men är långt ifrån frisk från den åkomman. Har med ett traumatiskt minne av Iprenmannen att göra vilket fått mig både rädd för dvärgar och hata reklam så jag måste byta då...

Ninde said...

*L* förstod det, fast ur dvärgfobi perspektiv är det lite kul med din vurm för tomtenissar.

Vad är de annat än kollektivanslutna dvärgar i röd pyjamas? :)

A. said...

Haha... du är för jävla snabb. Blir helt mållös. Inte vanligt alls..

Ninde said...

:)