Friday, December 15, 2006

Värst vad ni blev nyfikna då..

Jag sa ju att det inte var H. Och Lejonkillen ska jag inte träffa igen förrän efter jul. Datakillen, Norrlänningen och Trevliga Kollegan är "folk man inte hoppar i säng med". Var alltså en tjej på besök (och nej, jag förbjuder dig att ens tänka i de banorna).

Tjejen och hennes kille är egentligen exets lantsortskompisar som velat fortsätta att hålla kontakten. De hade varit och hälsat på exet och kom förbi. Och nej, det blev inte gruppsex och intravenösa droger. Blev vin och prat (killen parkerades framför tv:n mot löfte om att köra hem, så spännande är han). Förstår att hon en gång bad att få låna ett ridspö för att krydda läget lite på hemmafronten (exet och jag gav dem ett i julklapp). Norrlänningen gav dem handbojor. Livade tydligen upp livet på landet för de är fortfarande ihop.

Kändes lite mysko att träffa dem såhär utan exet men samtidigt, hon och jag har blivit vänner under de senaste 5 åren. Vi lever helt skilda liv och borde ha noll gemensamt men ändå. Hon röker. Jag tränar. Hon gillar inte att laga mat men kan utan problem smälla upp en kakelvägg. Jag är tvärtom. Ingen av oss skulle fixa den andres tillvaro. Ändå har vi nån sorts respekt och vänskap. Kan prata om saker just för att jag inte är insyltad i hennes byhålas lokala skvallernätverk.

Hon inledde besöket med att spontant utbrista "nämen vad smal du är" när vi hälsade. Jag protesterade såklart men hon framhärdade. Sånt smicker faller jag för lika ivrigt som en cockerspaniel-flicka som nån kastar en boll åt.

Känns lite skönt att ha kontakten kvar samtidigt som jag inte kan prata om H. Eller Lejonkillen. Eller bloggen. Eller exet. Jo kan. Men vill inte förorsaka lojalitetskonflikt. Var kul men sent. Skulle precis somna när M.J ringde från N.Y, försöker hålla nere kontakten där. Vill inte ge honom några falska förhoppningar. Han är grymt tränad och jätterar och lite småkär i fel tjej. Mig. Hoppas tomten ger honom en snäll tjej i julklapp som är tokkär i honom.

5 comments:

A. said...

Va fan. En sån julklapp vill jag också ha. Och du, tänk inga såna tankar. De har naturligtvis redan tänkts... Att det var en kompis alltså. Jag var ju dock mest nyfiken på astma-attacken ;-)

Ninde said...

Hon har astma, kunde ändå inte låta bli "parfymen-från-h-vetet".

Fick astmakänning. As usual. I likhet med mig lär hon sig aldrig av sina misstag. Löste sig med lite sprej och korsdrag i lägenheten.

He,he,he jag är villig att julklappsförhandla mot bra hårdagar ;)

A. said...

Hehe... Du får bra hårdagarna. Jag lovar. Mot löftet att le snällt mot oss utan. Inte komma med kommentarer om "kammat sig med sprängdeg osv"...

Lära sig av misstag, tänka innan man talar. Man kan göra så men det är inte lika roligt...

Sen är ju astma-anfall inte kul but you see my point...

Ängeln said...

De måste verkligen ha tråkigt på landet. Ridspö och handklovar?

Kan man inte få en julklapp i stil med att man vaknar pig, fräsch och skitsnygg i ett år?

Ninde said...

a:Tackar för det :)

ängeln: kommer bli årets julklapp (pigg och fräsch i ett år). Tänk dig själv, festa hela natten och vakna utsövd och superfräsch. Vill ha...:)