Monday, December 18, 2006

Mera Hälj

Lördagens:

¤ Goda gärning: fixade den belysning som enligt uppgift inte fungerat någonsin i kompis ganska nya lägenhet. Var enormt tekniskt kompicerat. Jag tryckte på lysknappen*. Rätt lysknapp, till skillnad från den hon försökt med i två månader. Lite kul med människor som får t.om. mig att framstå som teknisk.

¤ Sjukt bra hårdag! (tack A) Bara tvätta håret, föna halvtorrt o i med lite glans i topparna. Låg helt perfekt. Hann inte mer än visa mig innan tjej 1 utbrister -"Gud vad snygg du var i håret!" tjej 2 " Gu' va orättvist, somliga har självfall och behöver knappt göra något"

Jepp, bara älskar mitt hår en sån dag när det bara självfaller sig sådär perfekt.
Är mindre förtjust de dagar man vaknar upp med hår som ett nyskrämt penntroll.

¤ Utgång med utfodring med kompisgäng. Som straff för min smitning från fredagens företagssponsrade julbord hamnade vi mitt bland kostymnissar på företagsfest. Artighetsflörtade lite men var ganska glad att vi gav intryck av att vara jämna par och man således inte var "fair game" för merparten av snubbarna. Speciellt inte honom jag nobbade innan vid baren. Som sedan försökte limma på servitrisen.

Ganska sjukt men kan sakna den där känslan ibland. Den där lätt beskyddande av att alltid "tillhöra någon". Kunna vifta med förlovningsring och säga, "tror inte det vore en så bra idé, va?"

Var trevligt anyhow. Fast kille 1 kommer ofelbart in på gamla minnen. Som alltid brukar sluta med prisande av hans ex-tjej. Den perfekta, söta idrottstjejen som nu gör strålande akademisk karriär. Som varvar studierna med att vara spinning instruktör.
Och samtidigt hinner med att julbaka och göra egen sylt. Tjejen alla gillade. Som jag fortfarande har kontakt med. Lite känsligt ämne för hans nya tjej. Fattar vem som helst. Utom hennes kille.

Utöver det så var det faktiskt urtrevligt. Förslag framfördes om att göra det här till en ny tradition innan varje jul. Kanske är det mer och mer så, vännerna är den nya familjen. De som tar vid när familjen bor långt bort, de som finns där no matter what?

På tal om familj så ringde Storasyster som velat angående de omtalade dyra fina stövlarna. Nu vill hon ha dem om de finns kvar. Om lillasyster nu vill vara så vänlig att...(ja,ja ska försöka).

Sedan ringer mor och rapporterar att Storasyster med familj varit på snabbvisit (som jag redan vet). 1 timme telefonsamtal med mor och syster, 25 minuter om skor. Vissa släktdrag kan urskiljas...


* Ja, jag vet att det heter strömbrytare. Men jag lärde mig lysknapp som liten och ser ingen anledning till att orduppgradera mig.

9 comments:

A. said...

Det heter lysknapp. Punkt. Eller möjligtvis lampgrejen... :-)

Ninde said...

Du är en vis man A :)

A. said...

Jag vet. Mogen och vis :-)

Ninde said...

Ha,ha, ha,ha...med hänsyn till dina kontakter med "bra hårdags gudarna" avstår jag från att kommentera det där med mogen..;)

Anonymous said...

Jag är helt övertygad om att vänner är den nya familjen. För jag antar att det inte bara är jag som har en knepig familj. :)

Ninde said...

404: Knepig är visst en synonym för familj ;) KOmmer inom kort en liten gran historia om min, så kan du själv bedömma..:)

Anonymous said...

Jag har också ett sådant hår,Bra dagar är det gudomligt en obra dag ser jag ut som dockan på lulafton när hon blir skrämd av spindeln :)

Anonymous said...

För att inte tala om julafton :)

Ninde said...

tania: Ser det framför mig :)