Tuesday, December 19, 2006

Säkra tecken på att det är hög tid att lämna Storstaden ett tag:

Tjejbekant: -Ninde, är det rätt av mig att köpa en Luis Vuitton väska när världen svälter och det finns massor av katter som inte har någonstans att bo..(ja hon sa så).

N:-Öh,asså gav inte du precis pengar till Röda Korset och till katthem...

Tjejbekant: Jamen, ärligt skulle du ha lagt 12 tusen på en väska? (Jamen, det var då ett tjat, ser jag ut som Paris Hilton eller?)

N:-Njae, nä (på något hästrelaterat snarare, eller köpt regnskog)men nu har jag ju inte riktigt dina förutsättningar heller (läs sambo med framgångrik 30 åring)

Gårdagens handla julklappar och fika med kompisar innan helgen avhandlade ett stort viktigt ämne: mascara. Vattenfast eller icke. Eller permanentfärgning. Att det lönar sig att köpa ett dyrare märke eller färga. Verkligen snillen spekulerar. När blev jag såhär ytlig? Snart dax att ställa om till Hemstadsläge inför julens hemfärd. Hur det nu ska gå till.

13 comments:

A. said...

Det är fan aldrig befogat att köpa en väska för 12000 spänn... För det får jag 10 par nya fotbollsskor. Alltså kan jag ha 10 gånger roligare för pengarna. eller räknas det inte så?

A. said...

Sant. Nu är jag lite lagom rädd för hästar sen jag ramlade av världens vildaste ponny som ung... (gammal, trött, genomsnäll och leddes av tjejen som ägde den, mitt enda jobb var att sitta still och ducka när grenen kom)

Ninde said...

Kan botas a, den genomallergiske eller livrädde kille jag inte övertalat (tvingat) upp på hästryggen finns inte...;)

KOmmentaren till a som föll bort handlade om att det bästa vore att lägga handpenning på en häst. Som kunde gnägga glatt när den såg dig och trösta när du var ledsen. Vilken varken handväskor eller fotbollsskor kan..

A. said...

Var det ytterligare en förtäckt inbjudan? Försöker du locka upp mig på höskullen? ;-)

Jag sa inte att jag var livrädd. Bara lagom rädd :-)

Ängeln said...

12 000 för en väska? Näää det kan inte vara försvarbart.

Inlägg i debatten: permanentfärgning i grunden och sedan mascara. Sen finns inte den ultimata mascaran.

Häst är alltid lika vetttigt inköp ( nää men jag skulle väl aldrig vilja ha en till) i alla fall om du aldrig vill vara hemma och inte ha några pengar. Men betydligt roligare än att ha en schysst väska.

Ninde said...

a: Ytterliggare en förtäckt inbjudan? Vaddå ytterligare?Höskulle? Lagom rädd? Ha,ha nä. Förtäckta inbjudningar är inte tjejens jobb ;)

Dessutom trodde jag du föredrog en tjej som var äldre och rikare än dig så att du kunde bli försörjd och sitta hemma och kolla på dvd och käka chokladbollar heela dagarna? :)

Ninde said...

ängeln: permanentfärgning i grunden och sedan mascara av icke vattenbeständig sort. Och häst, helst med sponsor..du är klok som alltid :)

A. said...

Okej då... Vet ju inte hur gammal du är liksom men åldern är inte lika viktig som försörjningen. Och så såg jag dig framför mig som Miss Ninde på Southfork och mig i hasorna som en manlig Sue-Ellen med en drink i handen. Men jag kan ha missuppfattat situationen... ;-)

Ninde said...

Ha,ha,ha...ser en lätt alkoliserad (var hon det?) blond man med cowboyhatt på sne..;) Var faktiskt snubblande nära en rundtur på det däringa inspelningsranchen (Suffolk) för några år sedan, men blev volleboll turnering istället..

A. said...

"...rundtur på det däringa inspelningsranchen... Däringa? Hur förvandlades du till Åsa-Nisse på en natt ;-)

Kan tänka mig att inte köra en exakt Sue-Ellen - Bara glida runt i Cowboyhatten och se cool & försörjd ut också...

Ninde said...

Glida runt i cowboyshatten och se cool och försörjd ut va?
Ha, ha och när förvandlades du till Brad Pitt i jeans, boots och cowboyshatt då? ;)

A. said...

Well spoken. :-) Vad säger att jag har förvandlats? Om det vet du däringa intet... hehe

Men som sagt det är ju mycket en dröm ;-)

Ninde said...

;)