Saturday, December 09, 2006

Gårdagskvällen bjöd på:

*Förvånansvärt urgod fisksoppa

*En inbjudan till Boston.

* Nej S,"vi tar något att dricka innan maten" är en väldigt dålig idé.
Iallafall en fredag då alkoholen går rakt upp i kontrolltornet utan att först passera den obefintliga lunchen.

*Diskussion med S om gemensam kompis nya urtrevliga kille.

S:- Ja, såg du hur gullig han är emot henne. Varför träffar inte jag en sån kille? Varför?

N:-Tror visst du träffar såna killar. Du ser dem bara inte på det sättet. Du ger dem inte en chans.Tyvärr.

S:-Sant...

Unisont:Man ser inte drömprinsen för alla svin...

I övrigt:

*Vissa killars raggningsteknik lämnar rätt mycket övrigt att önska. Kan det inte ingå som en ny kurs i värnplikten eller nåt? Som att göra små pussljud i luften när en tjej går förbi, har det någonsin funkat?

*Att däremot trolla fram två platser (däribland erbjuda sin egen stol) på ett fullsatt ställe är mer stil.

*Att det är kul att härmas. Speciellt konstiga dialekter. Som dalmål och vad jag nu pratade med henne från norrland.

*Varför föredrar killar kjol på tjejer, egentligen? (Ja, förutom det rent praktiska då?)

*Blev sent. Blev taxi hem. Med flörtig taxikille som ville ge sitt nummer. Sa att min pojkvän (som jag lät påskina väntade hemma) nog inte skulle uppskatta det. Måste nog modifiera den standardfrasen nu när jag är singel. Förslag på stiligare "dump-liners" emottages tacksamt.

22 comments:

Anonymous said...

Vad sägs om;
"Tack, men på psykavdelningen där jag bor får vi inte ha telefon men vi blir utsläppta en gång i månaden - som ikväll - så om du plockar upp mig på samma ställe om fyra veckor så kan du få dig ett nyp".

Anonymous said...

- Är du ensam här?
- Nej, men det är du är jag rädd

- Hej, jag är här ensam!
- Det förstår jag

- Jag tycker du är den vackraste här i kväll!
- Vilket sammanträffande. Jag tycker du är den fulaste!

- Det är kul att komma ut ibland!
- Jaså, kör de med permis där du vårdas?

- Brukar du gå hit ofta?
- Ja, fast nu undrar jag varför.

- Vad mycket folk det är här.
- Ja, uppenbarligen släpper de in folk utan urskillning.

- Du ser verkligen ut att ha kul.
- Ja, men inte är det din förtjänst.

- Får jag slå mig ned här?
- Helst inte, jag har just ätit.

- Jag försöker alltid leta upp nya människor.
- Ja, dig vill väl ingen träffa två gånger!

A. said...

Förslag på dumpningsrepliker... Nja, kan nog inga såna ;-)

Varför killar gillar kjolar? Ska det vara så svårt att förstå?

Eller helt ärligt så vet jag inte men det är jävligt snyggt. Och så passar nästan alla tjejer i kjol.

Kan det vara att det är ett typiskt tjejplagg som killar inte använder och på så sätt förstärker er kvinnlighet?

En inbjudan till Boston? Var det en förtäckt inbjudan att följa med hem och dricka te... (jag vet, sjukt långsökt) ;-)

Ninde said...

marre:kompisar till mig har blivit utmobbade pga kedjemess...

kim:Mohaha, klockrent! Fast risken är väl att puckot dyker upp på samma plats 4 veckor senare ;)

themanual: Ha,ha tack för alla dumpningsrepliker! Tyvärr är jag för snäll (mesig) för att använda vissa av dem om killen inte är ett riktigt svin...:))

a: Tack för upplysningen, tror du har rätt angående kjol...:)

Boston, nu fick du till det va? ha ha, vem vet ;) Tror inte det var för att lämna mig i dimman på Logan Airport iaf...

A. said...

Ganska nöjd med te & Boston-kopplingen :-)

Ninde said...

Jepp, om du inte pratade sådär "halstabletts-släpigt" som en viss kärleksprofet så skulle man nästan tro att du var smart...;)

A. said...

Hur i helvete fick jag den sortens röst? Känner vi varann? :-)

Rollx said...

Tjejer i kjol är fint. Antar att man tycker att det är kvinnligt.

Ninde. För att avskräcka en ointressant raggare, så kan du börja peta dig i näsan under själva uppvaktandet.

Lill-Krizan said...

Kjol är snyggt bara. Punkt slut.

Varför kan du inte bara säga "nej, jag tror inte det är en bra idé" när någon oönskad frågar om ditt nummer?

Ninde said...

a: Drog lite regionalt-dialektala slutsatser bara :)

rollx: Jo, jag önskar att jag kunde vara bättre på att avskräcka:)

lill-krizan:Jo exakt det borde räcka. Vettiga killar fattar. Övriga ser det som en uppmaning att bevisa vilken himla bra ide de tycker att det är...:(

A. said...

Och nu fattar jag ännu mindre... :-) Drar mig tillbaka med min halstabletts-släpiga röst som påminner om en kärleksprofets... ;-)

Ninde said...

Jamen ni pratar ju så? Eller? Som bygdens kände son? ;)

A. said...

Vad är det för dialekt jag ska ha egentligen? :-)

Bygdens store son?

Du ångrar snart att du ens funderade på om jag var smart... haha.

Ninde said...

Ja gävlar vilken öm tå ;)
Och bygdens son har visst klänning?

A. said...

Mycket öm tå... Men nu kopplar jag. Antar att anledningen till att det tog ett tag är att jag inte alls kommer därifrån. Bott där ja, men inte kommer jag därifrån...

Alltså ingen släpig dialekt eller halstablettshes röst. :-)

Ninde said...

Aha, mig fatta. Nästan..:)

A. said...

Min bygds store son hade långt lockigt hår och spandexbrallor. Och precis som Fuglesang drömde han om att lämna jorden och sikta mot Venus...

Och det redan på 80-talet. Den dialekten har jag ;-)

Ninde said...

Aha, han vegetarianen som sägs vara såå trevlig? "Lapplands V-by"?
:)

A. said...

Lapplands V-by? Hmmpfff... Eller ja, okej. Vegetarian? Ingen aning men han verkar trevlig...

Ninde said...

Aha :)

Lill-Krizan said...

Jag tycker synd om alla vettiga killar som blir dragna över samma kam som de ovettiga.

(Jag väljer att inte placera mig själv i något utav facken utan fortsätter jubla inombords åt att jag svarade "rätt" på din fråga här).

Ninde said...

lill-krizan: Jubla på du :)Tror dock att att du tillhör de vettiga