Tuesday, December 12, 2006

Om

Om en viss ekonomiansvarig kollega än en gång antyder att det är osolidariskt av mig att vägra vara företagslucia* i morgon så kommer hon att få tillbringa natten fasthäftad vid sin kontorsstol med kvartalsrapporten i munnen.

Om jag vaknade upp med något misstänkt likt tårar på min huvudkudde i morse. För att H ringde mig igårkväll. För att jag grubblar en massa på saker som sas då. Borde jag mejla eller låta bli att säga hur jag känner. Fortsätta låtsas att jag är cool?

Mitt i alltihopa årets julspurtsstress. Lucia i morgon. Killkusinens födelsedag och jag har lovat baka prinsess tårta. Får bli med färdigkavlad marsipan i år, lägga allt krut på en snygg dekoration istället.

* Lucia=traditionellt dagis-skoltrauma för tjejer med långt blont hår men utan "solo-sångröst". Tyvärr var det syrran som fick sångrösten. Jag fick eh..nå' annat. Typ.

5 comments:

Ängeln said...

Åh shit! Ring inte. Det blir inte bättre. Tyvärr. Skulle du bli nöjd om han lämnade skeppet och satsa på ett liv med dig? Är det verkligen det du vill? Sannolikt inte.

Företagslucia låter som något du ska hålla dig Låååångt borta ifrån. Försök med undanflykten:
-Jag blir så lätt yr och det ser inte bra ut med en Lucia som svimmar. Se gärna lite bedrövad ut också.

Anonymous said...

Jag håller med ängelen , ring inte det blir bara värre . Lyssna på en gammal tant. Och Lucia ska man vägra tycker jag som inte heller fick vara lucia trots blont hår . *lämnar lite choklad som tröst*

Ninde said...

Ängeln, jo lyckades med nöd och näppe undkomma med glitter i utslaget hår i morse :)

tania: Traumat var snarare att jag inte ville men alltid blev tillfrågad om Lucia. Tack för trösten ;)

Ni båda: Jag hade inte tänkt ringa. Han ringde. Fick bara lust att uttrycka en och annan sak per mejl.Som inte blev sagt då. Inte att jag vill "ha honom tillbaks" som man. Som människa och vän däremot. Om det nu funkar.

Just nu är jag inte ens säker på att han kommer att få mitt nya mobil nr när jag byter.

Anonymous said...

Rattarna? Intellektet? Eller både och kanske?

Ninde said...

Kim: He,he kanske mer nöjd med tilldelningen av det förstnämda.. ;)