Thursday, December 07, 2006

Highlander

-God morgon!
Säger hon glatt när hon ringer och nästan väcker mig. Ivrig att få tag i mig innan jag går till jobbet.

-God morgon själv, svarar jag. Fast min definition av en god morgon är mer åt "söndagsfrukost i sängen, med trevligt sällskap hållet" än "yrvaken en eländes vardag i decemberrusk".

Hon är hemma med feber och har uppenbarligen varit på den där skojiga cocciliana medicinen för hon babblar på glatt och osammanhängande.

-Jag drömde om dig, en så tydlig dröm...en kille...från (land i Europa)..fick hans namn...glömde skriva upp det då...men det var nåt i stil med...(namn på M)

Jag ska alltså träffa en kille med klannamn. Kan hon fetglömma. Han med. Drömprinsar har inte kjol.

10 comments:

Anonymous said...

.. eller? Det finns nåt oförklarligt sexigt med kilt. Jag tänker Bravehart (utan Mel Gibson). Å andra sidan kan det bara vara jag som är lite sjuk.

Ninde said...

Kan vara, på en hantverkare eller sportkille med vältränade ben. The average skotte, nja. Tänker dessutom inte åka dit och leta. Vill han mig något får han komma hit:))

Anonymous said...

Hahahaa, säg inte det! Jag var tillsammans med en kille en gång som envisades med att ha en sån där herrkjol som var lite inne i slutet av 90-talet. Men oj, nej, han var ju ingen drömman så glöm detta inlägg.

Anonymous said...

Attans vad skönt du skriver!
Kul grej det där med tarot kortet.... skumt kort jag fick... Hm...

Ninde said...

kim: Nä just det ;)

Skilda pappan: Tack :)
och hierophant: "He strives to create harmony and peace in the midst of a crisis". Rätt träffande?:)

A. said...

Jag är för "manskjolar"... Ser så bekvämt ut. :-)

Ninde said...

Har du inte skaffat nån än? (så det är därför du inte kan sluta med fotbollen, måste hålla benen i trim för manskjolen, aha ;)

A. said...

Precis... Utan snygga ben ingen manskjol. När det kommer är jag förberedd :)

Rollx said...

Någon som är klädd i kjol ?. Hmmm. Kanske är en transvestit ?, som älskar att gå klädd i kjol. Och han går vid namnet Mustaffa :).

Ninde said...

Rollx: ha,ha nu tror jag förståss att Mustafa föredrar långklänning. Och M.. var för efternamnet ;)