Friday, December 15, 2006

Freitag

Jobbet har de senaste veckorna varit som en enda lång "Fattening Hut*". Choklad, fikabröd, skumtomtar you name it.. En viss mättnad har därmed uppstått och den blixtsnabba avdunstningen av chokladpraliner i fikarummet har avstannat något.
Vis av erfarenhet ställde jag mig på vågen på gymet i morse och till och med den optimistiske gynnaren påstod att jag gått upp två kilo.Måste vara kombinationen av belgisk choklad och Macadamia nötter en kund alltid ger oss.

Blev att ta i extra i morse, så extra att jag vacklade från gymet på ostadiga ben med ömmande magmuskler men något mindre ömmande samvete. Blir träning och inget sött från idag till och med julafton. Måste ju lämna lite "omvänd-krypmpmån" för att med gott samvete kunna gödas av släktingar i julhelgen. Tänker bojkotta ännu ett julbord med kollegor i kväll.

Julbordskryssning. Fast med full mellanchef på en liten båt i flera timmar. För kallt i vattnet för att hoppa, för osmart karriärdrag att knuffa i honom. Ingen möjlighet att smita iväg tidigare om det blir sjukt tråkigt. Trevliga kollegan får vara vår rapportör, Z och jag avstår. Lovat hämta en kompis på flygplatsen ikväll istället. Får lön i färska dadlar och taxfree smink om jag har tur.


* Afrika. Hydda som man stänger in tjejen i några veckor innan giftemålet. För att hon ska äta upp sig till en präktig fru med runda barnafödarhöfter och blek fin hud. Precis som här hos oss fast vi gör tvärsom...

5 comments:

Ängeln said...

Välkommen in i klubben! Bangar årets julfest till förmån för julbord i stallet. Känns lagom avancerat och väldigt bilburet.

Men att avsluta karriären på bolaget med ytterligare en skandal är föga frestande. Inte för att det nödvändigtvis finns risk för det.

Fast idag känns klappa pålle, äta julmat i goda vänner lag ( där man får prata HUR mycket häst man vill) och komma hem till soffan som ett rätt schysst alternativ.

A. said...

Afrikansk variant på en feeder-traditionen?

Borde vara en mänsklig rättighet att faktiskt putta i chefen om han blir obehaglig. Jag brukar stänga dörren när jag är trött på honom. Har når inte upp till handtaget nämligen. Borde funkat på en båt också..

Ninde said...

ängeln: åh, låter mysigt! :) Tror jag ska åka och klappa häst i helgen jag med.

När det gäller företaget är det väl bara att se till att få fin fina referenser innan du visar ditt "rätta jag" he,he..;)

a: ha ha får en vision av en mycket liten innestängd man som förgäves hoppar mot handtaget...:))

Anonymous said...

Jag trodde att olyckligt singelskap skulle bli en skinnyfying hut, men jag har nog fan också hamnat i fel hydda. Kan det vara spriten?

Ninde said...

Filosofia: absolut! För lite sprit kan få vem som helst att bli osäker på sitt utseende. Gäller att vara förutseende och tanka upp med lite flytande självförtroende ;) Skämt åsido, flytande kalorier är ett otyg. Därför varvar jag ofta med läskiga lightdrycker :)