Thursday, December 07, 2006

Sko-syster

Storasyster har fräckheten att inte bo i Storstaden även om hon ofta besöker den.
Sist fick hon med mannen i sitt liv, systersnubben. På vilkor att det skulle ses saker han ville se också. Skulle inte shoppas skor, sa han när han drog ut motvillig syster ur butiken innan de skulle åka. Var för sent. Syster hade sett dem. Stövlarna.Tycke uppstod och nu kan hon inte glömma dem.

Som det manipulativa stycke hon är mejlar hon mig. Bifogar sko-porriga bilder på nämda stövlar. Komplett med adress till inköpsstället och en klagovisa över hur svårt hon kommer få att hinna åka till Storstaden innan jul. Subtila pikar. "Menar på" som Norrlänningen säger.

Lyssna nu Tomten, om du läser det här, jag ämnar vara en snäll flicka och köpa dem åt henne.Fast det egentligen är ditt jobb. Som om jag inte hade nog att göra ändå. Förväntar mig att du kompenserar mig sedan.

3 comments:

Anonymous said...

Det gäller att vara lite lätt manipulativ :)

A. said...

Förväntar sig att du kompenserar mig. Vart har det hela med "i julklapp ÖNSKAR jag mig" tagit vägen?

Tror inte tomten gillar den attityden :)

Ninde said...

Klart han gör. Män med obegränsad julklappsmakt behöver lite mothugg ibland. Bara det sägs med ett leende och följs av en komplimang för nya tomtedräkten...:)