Wednesday, December 06, 2006

Glad idag!

Tänkte bara säga det. Blivit lite halvdant med träningen på sistone.
Träningsabstinens. Rubbade morgonrutiner. Jag utan träning är som f-cking Rainman utan sina tv-program.Instabil och rastlös.

Så i morse. Äntligen. Den som försökt stoppa mig i dörren till gymet hade blivit snudd på nerslagen. Välkomnad tillbaks av de man brukar prata med. Ta ut sig.

Sedan endorfiner, kroppens eget glädjeknark.
Ska köra hårt nu innan jul, behöver min "tränings-fix" för att må bra.
Skulle inte orka med att inte träna.

7 comments:

Anonymous said...

Jo, visst är det underbart! Efter två veckor av sjukdom, tentor och flytt så fick även jag äntligen tid att återvända till gymmet. Men jag blir inte som Rainman utan träning. Mer...slapp och pösig, eller nått. Synnerligen irriterande i varje fall.

Men nu ser jag ut som Tarzan igen! (fast utan leopardkallingarna) :D

Anonymous said...

Jag vill vara mer som du på den punkten. Men icke.

Ninde said...

simon: *L* bra där, fast leopardkallingar borde vara olagliga..

kim: Ta ett steg i taget, vänj kroppen vid någon motion du tycker är rolig, så kommer den att vilja själv..:)

Anonymous said...

Smma här..jag blir rakt folkilsken av att inte träna .Mer ilsken än vanligt.

Anonymous said...

Jag blir avundsjuk...

Lill-Krizan said...

Så du är träningsnarkoman du också? Coolt. Vill du kicka fotboll med mig i tre-fyra timmar någon dag så hör av dig. Det är en stående programpunkt för mig.

Ninde said...

themanual: Var inte det. Så supertränad är jag inte. Du kan du med :)

lill-krizan: Tränade mer för några år sedan men har fortfarande behov av att röra på mig lite...Låter nästan lockande det där med fotbollen...:)