Wednesday, December 06, 2006

Scary

Igår kväll. Efterjobbet-mingla-med-vin-i-handen-och-le-socialt. Fast jag var tuff och drack lightläsk. Trevligt. Halvtid kommer jag på att jag borde kolla mobilen.Som naturligtvis har proppats igen av meddelanden. Minnet fullt. Möjligen delvis beroende på att jag i nuläget har 758 kort, några videosnuttar, musik och annat jox i den. Anyway, plöjer viktiga meddelanden och så får jag fram det här:

"Lyssna nu, du ska inte ringa till mig efter det jag berättar nu. Det är inget jag vill prata om över telefonen, vi kan prata om det senare. Jag vill vara den första att berätta det för dig, jag vill nämligen inte att du ska höra det från andra."

Här klipps sms:et av. Minnet fullt och under det att jag försöker rensa fler sms snurrar tankarna. Jag avskyr såna där intron till dåliga nyheter. Jag hinner garanterat bygga värsta skräcksenariot innan människan framför mig fått ur sig den dåliga nyheten. Men herregud människa säg det bara!

Min första tanke är H. Hon känner till H men inte vår relation. Bor i närheten av honom. Tänk om det har hänt H något? Han är skadad och råkar nämna mitt namn? Någon har sett oss? Någon som just nu på väg till mig med ett laddat vapen?

Lätt blek om nosen får jag äntligen in resten av meddelandet...

"Jag vet att du blir ledsen, men jag är säker på att vi kan prata ut om detta senare...
Bara lova mig att inte bli jätte arg.

MEN DET FINNS INGEN JULTOMTE!"

10 comments:

Ängeln said...

och vem ska du slå ihjäl för det?

A. said...

Fick exakt samma sms igår med samma uppdelning. Undrade också vad det var för konstigt på gång. Sen vart jag bara ledsen och uppgiven när sista delen ramlade in... :-)

Ninde said...

ängeln: Hm, svår fråga. Tänkte på kompisen men eftersom det snart är jul så avstår jag. Ett tag iaf ;)

a: Kanske rentav samma kompis? Vad säger du, dags för hämd isof?;)

Anonymous said...

Kiiiillllll!

A. said...

Skulle ju vara lite sjukt om det var samma kompis... :-) Hur reder vi ut det?

I så fall klart dags för hämnd!

Ninde said...

Kim:Blodtörstig idag? ;)

A: Hjälp, ha ha vi kan ju börja med att reda ut om du fick det av en tjej eller kille? :)

A. said...

haha... en tjej av elakaste sorten. Uppenbarligen helt utan känslor. :-)

Ninde said...

Definitivt samma tjej :) Kanske syns på samma fest framöver, ha ha

A. said...

Måste vart det. Vem vet... hehe

Anonymous said...

*asgarv* Det var ju roligt tyckte jag... Skönt med ett gott skratt när jag ligger här i min sjukbädd....