Thursday, September 20, 2007

Dagens irri

Killkusinen och jag bor inte så långt ifrån varandra. Vilket ibland är för nära. När jag gick med på att han fick skriva upp mig på sin kontaktpersonslista* och ge till bostadsrättsföreningen hade jag nog tänkt mig en lite annan användning. Att jag i händelse av att han var bortrest skulle släppa in fläktbesiktningsmän och dylikt.

Däremot hade jag inte tänkt mig att få en kolerisk föreningsordförande på tråden som med uppbragd stämma upplyser mig om att Någon minsann ställt en försvarlig mängd kassar med tomglas i föreningens utrymmen. Skamlöst brytandes alla stadgar och brandföreskrifter.

Efterforskningar hade genast inletts. Då de närmaste grannarna bestod av en helnykterist och ett par pensionärer som inte gått i trappor sedan huset byggdes var saken i stort sett redan klar för honom.
Visste jag om Killkusinen hade ställt kassarna där? (Nä men tre sekunder efter det att vi har lagt på kommer jag att ta reda på det. Var så säker.)

Visste jag varför Killkusinen inte gick att få tag på per telefon? (För att han känner igen ditt nummer och låter bli att svara?)

Dessutom ville han påpeka att det var rätt mycket tomglas, hade Killkusinen månne haft stor fest för så in i vassen med alkohol kunde väl inte en ung man som han förbruka? ( Fan tror du jag är hans morsa eller? Han och hans polare har väl haft ett gäng förfester och slyngeln är för lat för att hasa ner till glasåtervinningen...)

Jag säger tyvärr, men jag har faktiskt ingen aning. Att jag måste jobba. Men visst ska jag hälsa och be honom ringa herr Ordförande nästa gång jag får tag på honom..

Så ringer jag Killkusinen. Som tycker gubben är dum i hela huvudet som pajjar hans bekväma returglasdeponering...

Själv undrar jag mest om det finns något Boot-camp dit man kan skicka kusiner när man blir trött på dem?

*Kontaktlista med nummer till anhöriga eller vänner som grannar kan kontakta om de hittar dig ihopfallen i trapphuset eller du försvinner spårlöst osv..

8 comments:

A. said...

Jag undrar mest vad det är för sopa som orkar ringa dig om det och tro att du vet varför.

I vår föening så är ordföranden en älskvärd typ

Ninde said...

För att det är en ordförandes plikt att hålla sina undersåtar i herrans tukt och förmaning. Om man nu inte har valt en ordförande för hans utseende förståss.. och vaddå älskvärd. Hur var det med kakorna? Fick de ens kaffe?;)

..och det kan tänkas att det faktum att han ringer mig är att jag kan ha varit föreningen behjälplig i andra ärenden förut. Även om jag inte sitter i styrelsen nu. Så han har mitt nr iaf. Dessutom är han en pigg smått despotisk pensionär som ser det som sin nya livsuppgift. Vilket iofs är bra så vi andra slipper...

Rollx said...

Man kan le åt hur denne ordförande, ser på hela saken. Det är en stor katastrof ! Som har skett.

Du får släpa kusinen i örat till brottsplatsen, och tvinga honom att bära flaskorna till återvinningen. :)

A. said...

Mina undersåtar sköter sig bra. Jobbar mycket efter teorin att söndra och härska.

Och nej vi har inte valt ordförande efter utseende. Även om det givetvis blivit samma resultat ;-) Här var det inget val. Tänk Chile på 70-talet så förstår du hur det gick som det gick...

Ninde said...

rollx: Illa,illa.. ;)
Att Killkusinen redan ikväll kommer roa sig med att rensa bort kassarna utgår jag ifrån. Såvida han inte vill att jag ska ge ordföranden numret till hans nya mobil..

a: Aha divide et impera. Smart tänkt. Men vaddå Chile på 70 talet? Var inte med då men det var väl rätt blodigt? Du vet väl att man inte får slå sina grannar och stänga in dem i källaren om de inte gör som du säger? ;)

A. said...

Tänkte mer liknelsen statskupp... inget blod. De gillar mig och jag styr dem. Metallica gjorde visst en låt om mig - Master of Pup... någonting ;-)

Ninde said...

a: Ha,ha..stackars människor ;)

Ängeln said...

Alternativt kan du ju se till att de hamnar utanför hans dörr med elak lapp...

för att sedan förneka att det var ditt verk...