Monday, September 17, 2007

Blues

Lågvatten. Sprickor i det där känslomässiga pansaret man behöver bära i Storstadsvardagen. Oro. Jobb. En skruttig mormor. Saker som hänger i luften. H som låter lite låg med. Som snart kommer att åka på en årlig resa. Som jag hade kunnat följa med på om han hade fått som han velat.

Dåligt samvete för att jag inte kan klara allt och alla. Inte alltid. Ibland behöver jag ladda mina egna batterier. För att orka. Och jag vet att det inte är världens bästa idé att prata med H just nu. My defences are down. Och han är slipad nog att säga precis rätt saker. Fan.

4 comments:

A. said...

Finns ett ord för det...

Höst.

Ninde said...

Åh :(

S said...

I hate det där Stockholmspansaret man måste ha. Vissa dagar är det för tungt, vissa dagar precis lagom och vissa dagar vågar man lämna det på stolen på arbetsrummet. Idag var en bra dag.

Håller med a, det är hösten. Men du fixar det såklart. Anything. Kram.

Ninde said...

sandra: Visst är det så. *kramar tillbaks*