Wednesday, September 26, 2007

Igårkväll

Man kommer hem efter en mycket lång dag. Som börjat tidigt på gymet och avslutats med att täcka upp för Mellanchefens bristande kommunikationsförmåga. Unstrul the strul. Sådär efteråt helt tom i skallen, segare än halvstelnad knäck.

Siktet inställt på att slänga in en länge efterlängtad middag i micron och bänka mig framför den sista delen av Desperate Housewives. Inte prata. Inte tänka. Precis då när jag satt mig tillrätta så ringer naturligtvis mobilen. I väskan. I hallen.

Förvissad om att det är något idiotiskt tillägg till kvällens jobb suckar jag och spurtar dit. Självfallet är det han. Killen från den där sommarfesten. Så vad säger man? "Ledsen men jag tror att min hjärna just har slutat funka för dagen.."

Istället förlitar jag mig på trevlighetsautopiloten. Låter honom prata en stund. Får en skum känsla av att han vill mer än vad han först ger sken av. Vill veta om min vardag, mitt jobb, mig. Han frågar skämtsamt om jag funderat på att byta bransch någongång. Låter förstå att han har kontakter. Innan jag artigt antyder att jag är en en mycket upptagen tjej. Att jag behöver lägga min energi på annat just nu. Möjligen en fika någon gång. Bara. Man kan ju alltid hoppas att budskapet går fram.

6 comments:

Rollx said...

En fika inger hopp hos en kille. Alltid något.

Nämen ge honom en chans, det kanske är en kanonbra kille. Det finns ju alltid en kompis nödutgång, om "klicket" saknas.

Denna micromat som man aldrig blir riktigt mätt på, har dom pumpat upp portionerna med luft ? :)

Ninde said...

rollx: Vill inte inge hopp ju. ;)

Brukar köra weight watchers med lite mer grönsaker om jag köper färdig. Annars micrar jag nåt ur frysen om jag kommer sent hem..

Inte så förtjust i de där andra...

Rollx said...

Testa att pussa på grodan, det kanske är en prins. ;)

Egentligen borde man göra storkok på några maträtter, och frysa in. Man sparar lite slantar på det. Samt att det blir betydligt godare. Det är av ren slöhet det inte blir av.

Ninde said...

rollx: Hade jag velat pussa grodan hade han varit en prins för länge sen.. ;)


Brukar göra storkok på köttfärsås, grytor,soppor osv lite då och då när jag hinner. Eller helt enkelt laga två portioner o frysa in en.. Har slarvat på sistone men ska skärpa mig igen nu :)

Anonymous said...

Tycker fortfarande du får skylla dig själv som ger ut ditt telefonnummer så där. Killar är enkla varelser, om en kvinna ens tittar på dem så tror de att kvinnan är ute efter deras kropp. :)

Ninde said...

404: Ja för det är vi ju. Alltid. Eller hur? ;)