Monday, September 10, 2007

Moon Over Bourbon Street

Ur "Interview with a vampire"...

7 comments:

Verbal Kint said...

Oväntat möte mellan en bra låt och en mycket bra film. Snyggt!

Ninde said...

verbal:Gillar både låten och filmen själv. Slötittade lite på den när den gick sent i fredagskväll.. :)

Anonymous said...

Den är om boken, skriven ur Lous perspektiv, men är den verkligen med i filmen? Låter som du säger det när du säger "ur", men kanske inte.

Ninde said...

nq: Välkommen till bloggen :)
Videoklippen är ur/från filmen var nog min tanke. Tror att låten är med i filmen men kan inte svära på det då jag inte har den själv. Skulle gärna se den i sin helhet igen faktiskt, såg bara delvis sist..

Verbal Kint said...

Nej, Moon over Bourbon Street är inte med i filmen. Men man kan definitivt tro det eftersom den bitterljuva tonen i låten passar så bra till filmklippen.

Annan musiktrivia: Guns N' Roses spelade in en coverversion av Rolling Stones' "Sympathy for the Devil" för filmen.

Ninde said...

Verbal: Tack, du är en klippa när det gäller film :) Tycker också att låten hade passat bra in..

Anonymous said...

Tack, fast jag har varit här förut även om det är den första kommentaren. : )

Och jag ser att jag lyckades stava fel till "Louis"...