Wednesday, September 05, 2007

Gårdagskvällen, biokväll


Jo, jag ska skriva om helgen. Men först gårdagskvällen. Blev bio och sedan ett glas på en mysig pub. Lite välbehövligt tjejsnack. Såg filmen: "Underbar och älskad av alla-och på jobbet går det också jättebra" om den arbetslösa skådespelarskan Bella som ljuger ihop lite akrobatiska färdigheter för att få jobb på Dramaten .

Börjar lite halvpinsamt men tar sig och blir en riktigt kul film med Reine Brynolfsson mfl som spelar sig själva. Var lite tveksam till Martina Haag innan jag såg filmen. Men nu säger jag bara; Hatten av. Fatta att tjejen har skrivit ett filmmanus med sig själv i huvudrollen. Skrivit in alla sina gamla misstag och jobbsökerier. Skrivit in både Micke Persbrandt och en massa kul scener med en snygg dansk skådis* i handlingen. Snyggt jobbat Martina. Och attans att jag inte kom på det själv.


*Nicolaj Coster Waldau. Killen på bilden.

2 comments:

Anonymous said...

Men gu' sicken karl.
Jag borde bli som Ninde - en biobesökare.

Ninde said...

kim: Ja pallra dig iväg nu :)

Naturligtvis är han som alla snyggingar "lyckligt gift" sen 9 år tillbaka.. *suck*