Tuesday, September 25, 2007

I fredags

Snabbt hem och rädda vad som räddas kan av hårkatastrofen och slänga i mig lite käk för att motvilligt hasa med som moraliskt stöd till tjejkompis. Kompis som bara måste ta en cider på en viss lokal bar. Ifall han är där. Det är han inte. Men vi snackar en stund med bekant till henne. Killen gifte sig i somras. Vi frågar såklart och han berättar så gärna om förberedelserna och den stora bröllopsfesten. Vi ler och är idel öra.

Tills han kommer till det där med bröllopsnatten. Som vi inte frågade om, just därför att vi inte ville höra att där inte blev så mycket action. Ärligt talat ingen. Att de anlänt till den fina bröllopssviten. Men när hon sedan tagit ur en miljon nålar ur håruppsättningen hade han nästan somnat framför tv:n. Låter verkligen fint prioriterat. Och visserligen är tjejen yngre men nån bal har hon väl ändå varit på. Kan den som sätter nålarna i uppsättningen sin sak så är det bara att ta ut ett par stycken för att inte pierca huvudet helt. Sen låter man resten sitta till dagen efter. Istället för att tillbringa tre timmar i badrummet efter festen. Vad är det för fel på folk?

12 comments:

Rollx said...

vad synd att du är så hemlig. Jag skulle mer än gärna viljat ha synat penntrollet Ninde.

Du såg säkert jättecharmig ut. :)

Björnen said...

Och är de inte rätt satta så blir det akupunktur och rajtan-tajtan samtidigt! Effektivt. :-D

Anonymous said...

Det där med nålarna fattar ju till och med JAG!
*Fnys*

Anonymous said...

Ja, hur var det nu igen? Kvinnors värdering, hår kontra väsentligheter?... ;)

Ninde said...

rollx: Ha,ha ha nja.. :)

björnen: Ha,ha låter österländskt..:D

kim: Exakt. *Fnyser instämmande*

simon: *Tsss* Dra nu inte oss alla över en kam... ;)

A. said...

Och vem fan bryr sig om håret i en bröllopssvit? Har de inte andra saker att koncentrera sig på? :-)

Ninde said...

a: Typ. Det mest tragiska tycker jag är att killen berättade det. På krogen. Som om det vore fullständigt normalt beteende.. :D

A. said...

Aha... tolkade det som att hon berättade det. Han får väl avbryta hennes nålplockande ;-) Och även jag som stor tv-älskare skulle nog kunnat klara mig ett tag utan tv. På min bröllopsnatt.

Hoppas jag....

Ninde said...

a:Skulle nog säga att om du ens har tv i tankarna en sån gång. Då har du gift dig med fel person. Eller så har hon det .. ;)

A. said...

Haha... ja det är antagligen sant. Och har jag gift mig med fel person så är väl oddsen rätt låga på att hon har gjort det med va? ;-)

Ninde said...

a: Säg inte det, hon kanske mest var ute efter den söta turkosa bilen ? ;)

A. said...

Måste bli av med den där bilen snarast. Och den är inte turkos.