Wednesday, September 19, 2007

Söndag

Tur till stall på dagen.

Sedan möter jag upp tjejkompis M för middag. Vi ratar bio till förmån för att i finkulturell anda kolla på Pavarottis minnesprogram. Då jag varit duktig och inte ens drack alkohol på gårdagskvällens utemiddag känns det som det saknas nåt. M insisterar på att vi bör hedra gamle "Pavan" med att dela en flaska Cava till hans ära på sant Medelhavsmaner. Då M har mer kulturell koll än mig måste jag ju visa mig lite på styva linan med. Bara amatörer öppnar bubbel på vanligt sätt. Här ska sabreras! Jag får till ett fint bra snitt utan skärvor. Dessvärre måste nån haft vänligheten att skaka flaskan vilket resulterar i en hastigt påkommen avtorkning av köksluckor samt allmänt garv med ekivoka anspelningar innan vi kan bänka oss framför finkulturen.

Sen kollar jag på syrrans inrådan in "Montana Sky". Filmen som är som att stiga rakt in i en värld av hästliv och Marlboro Classic män. Där de flesta män är stora, starka och rättrådiga och skurkar får sina straff. Som påminner oss lite om ett sånt där fritt ranchliv som både jag och syrran i hemlighet dagdrömmer om.

5 comments:

Anonymous said...

Ah, em drömmer inte om lite ranchliv?!
Dock ska marlboromännen så klart vara rökfria.

A. said...

Bara amatörer öppnar på vanligt sätt...

För du verkade ju jätteproffsig... ;-)

Ninde said...

kim: Självfallet ska de ägna sig åt kläder..eh ranchliv istället för att röka ;)

a: Pffft...och du skulle ha gjort det bättre eller? ;)

A. said...

Knappast sämre. :-)

Fast jag öppnar ju som en amatör men har kvar drickat i flaskan. Och faller inte hela imponera-delen om allt sprutar ut?

Eller firade ni att Pavarotti dött för i så fall förstår jag att ni sprutade champagne.

Eller igen, är du en sån där skumpa-sprutare man läser om i Båstad. I så fall har jag läst här för sista gången ;-)

Ninde said...

a: *Tss* Bara misslyckade sabreringar då flaskan går sönder och misslyckade Båstadsskumpianer förspiller dess innehåll. Faktum är att trots att det stänkte ovanligt mycket fanns det mesta kvar i flaskan och snittet var högt o jämt...*defending my honour* ;)