Wednesday, November 22, 2006

Comatose

Trevlig konversation igår, tröttare än vanligt i morse. Bara de mest basala funktionerna igång. Inte de mest begåvade hjärncellerna som innehar morgonskiftet hos mig. Snarare "trailor trash teamet" som bara förstår enkla kommandon och håller ställningarna tills backup av nyväckta smartceller drar igång nångång efter 8.30 . I bästa fall.

Nej, jag är inte morgonsur om ingen surar på mig. Bara trött och förvirrad. Vilket är helt okej om man har folk man känner och tycker om runt omkring sig. Som kramar en och låter en vakna till liv innan de förväntar sig att man ska producera flerstaviga ord. Då gör det liksom ingenting att man är liten och värnlös innan man tagit på sig den mentala rustning man behöver för att klara sig helskinnad bland alla udda existenser i Storstaden.

Men i morse. Gymet. Perverst mycket folk för att vara hemska morgontiden. En tjej som får utbrott över vågen i omklädningsrummet, som ändå visar minst 5kg mindre än vad man egentligen väger. Fast det sa jag förstås inte till henne, någon överlevnadsinstinkt har man ju.

Till dig som försökte prata norska på mig i morse vill jag bara säga följande:

¤Min hjärnas skandinaviska språkcentrum öppnar 8.30*

¤Att du sedan försökte dra norska skämt iklädd tre nummer för små sloggitrosor fick mig att allvarligt överväga att byta träningstid.

En Storstadsfrukost** senare lyckas jag nästan övertyga mig själv+kund om att jag var både vaken och påläst. Kan iofs bero på att kunden var trött hon med. Så trött att hon glömde sitt anteckningsblock hos mig. Som jag just nu överväger att skumma igenom på jakt efter snuskiga hemlisar eller elaka kommentarer.

Nuts

* Om du inte är kompis, eller vi befinner oss på krogen och du är en så snygg kille att det kompenserar upp Runar faktorn i att du talar norska.

** "Storstadsfrukost express" bestående av Red Bull light+banan, icke att förväxla med den riktiga frukost jag oftast äter.

2 comments:

Anonymous said...

Jag är nästan död före kl 8, 30 på morgonen och beyundrar er som går upp tidigt på morgonen ocgh som dessutom tränar morronpass på gym.Du är duktig!

Ninde said...

Tack, är en zombie innan men piggnar till på gymet.Tränar morgnar ibland för att få kontinuitet och inte missa dagar jag har annat för mig på kvällen.