Tuesday, November 07, 2006

Hur byter en blondin till vinterdäck?

Välj ut en lämplig man. Antyd att byte av däck är ett svårt/farligt (läs manligt) projekt.
Lägg huvudet på sned och le.

Invänta frågor om hurvida du redan har fått på vinterdäcken. Har du gjort som jag sa så borde hjälpsamma erbjudanden om att byta dessa nu komma från mannen ifråga.

Le stort, vifta med ögonfransarna och säg -Tack vad gullig du är..

Eventuellt kan mutor i form av nybakade kakor och komplimanger behövas (se överkurs).

Njut av dina fina nya vinterdäck.

6 comments:

Lill-Krizan said...

Gillar din blogg. Tyvärr hinner jag inte läsa mer nu utan tvingas skriva en tråkig kommentar innan jag springer hem. Hoppas jag hittar tillbaka vid ett senare tillfälle.

Adjö!

Ninde said...

:)Tackar och ler.

A. said...

Tror du det funkar om jag ler och ser glad ut? Orkar verkligen inte trycka på vinterdäcken själv... :-(

Ninde said...

Funkar säkert utmärkt:)Bara man klargör från början att det bara är däcken som behöver sä.. eh monteras på.;)

A. said...

Haha... det kommer att klargöras noga vad som ska sättas på och var :-)

Ninde said...

Michael- aha så du anlitar däckfirma. Måste bara påpeka att jag faktiskt bytt däck helt själv. Inför ett antal högst förvånade män. På körskolan :)

A- ha ha ha oki ;)