Thursday, November 23, 2006

Julbrev

Dax att ånyo försöka sammanfatta det senaste året av sitt glamorösa liv utan att vare sig direkt ljuga eller få mottagaren att garva läppen av sig av skadeglädje. På franska. Började med att försöka lokalisera de små accenterna på nya tangentbordet. Det tog en halvtimme.

Sedan skulle det visst vara något innehåll också. "Exet. H. Inte H. H igen. Går det att vara vän med H? Lejonkillen eller ensamhet? Franskan blir sämre, men jobbet går bra." Mitt liv i ett nötskal. Låter som en fransk film:

En fransk-svensk samproduktion. Ungt lyckligt par som det går utför för av diverse anledningar.Svartsjuka och kontroll från hans sida. Hon lovar -"jag är trogen lika länge som du, men inte minuten efter..." Ett passionsdrama i ett antal månader. Slutet ännu inte färdigskrivet men lutar väl som ofta i franska svartvita filmer åt att hjältinnan gråter en massa, har sex, gråter lite till och slutar som galen. Kanske rent av blir nästa franska independent succe?

Som om det inte räckte så har folk visst förökat sig som små franska bondkaniner. En massa små "enfants" som man ska komma ihåg namnet på och skicka små söta saker till. Sluta med det är ni snälla, eller döp åtminstone alla till samma namn så att jag har en chans att komma ihåg det? Pojke- Marcel, Flicka- Sophie d'accord?

Fick ett oroande mejl häromdagen, insåg att det kommer 100 pers fler än jag trott i helgen och jag har absolut ingen aning om vad jag ska ha på mig. Ska på "klä upp dig som sjutton och låtsas att du är civiliserad fest". Måste kolla dresscoden. För mycket tankar i för liten hjärna just nu.
Plus att killkusinen fyller år i december. Vad ger man en 22 åring vars intressen är träning och dataspel. En hantel med inbyggd x-box?

10 comments:

Anonymous said...

Man ger honom boken Kärlekens Konst av Eric Fromm. Och ser till att köpa en till sig själv. Så har han en gåva som betyder något.

Ängeln said...

snälla säg att du ska på bröllop.

Det ska jag. Det känns inte stabilt alls.

Ninde said...

skilda pappan: Tror inte att han är mogen för den än..

ängeln: nej tyvärr, mer åt jubileum gifter sig med julfest hållet. Tråkiga tal men ingen bröllopstårta...

A. said...

Ser mitt liv lite mer som en saga än en fransk film. Mest för franska filmer är konstiga och deppiga och alla sagor alltid slutar lyckligt :-)

Ninde said...

Är också väldigt förtjust i sagor.
Även om de inte alltid har så mycket med verkligheten att göra.

Fast somliga kanske redan har hittat sin prins?;)) ha,ha

A. said...

Onödigt. Mycket onödigt :-)

Ninde said...

He,he du bjöd liksom på det...;)

A. said...

Hmm... Bara elakt tycker jag:-) Fast det stämmer ju att någon hittade sin prins. Inte jag dock. ;-)

Ninde said...

Äsch, ta det som en komplimang, är väl bra att vara någons prins? Fast nästa gång kommer det finnas en film på det...;)

A. said...

Inte säker på det... :-)