Tuesday, November 21, 2006

Guldvax?

-Ninde, vad kostar det att vaxa benen egentligen? säger mitt lunchsällskap, en singelkille på 28. Som är heterograbbig och inte simtävlar.

N:-Eh, varför undrar du? (brazilianskt grabben, möjligen. Never mind the other stuff.)

Han:- För jag tyckte att 4000kr verkade lite dyrt...

N:-Jo det är på tok för mycket.....(hej ensamstående mamman, välj mellan hyran eller benvax)

Efter en låång stunds nystande klarnar bilden. Det är hans jobbarkompis som frågat en salong, som julklapp åt sin tjej(öh, va romantiskt?). Om nämda tjej inte är skapt som en "Old irish sheepdog" så måste det vara en borttagning som varar för all framtid. Eller en mycket smart säljare med näsa för förvirrade pojkvänner.

6 comments:

A. said...

Old Irish Sheep dog. Haha. Eftersom jag inte vet ett skit om hundar, så är det en sån hund som får Lassie att se korthårig ut? ;-)

För i så fall går nog en motorsåg på ca 4000...

Ninde said...

Exakt sån hund ja:) Fast annars kan hon ju alltid "låna" ett större antal rakblad från sin kille...

A. said...

Kanske en bättre lösning...

Tror inte något av mina ex hade uppskattat att få en benvaxning i julklapp heller :-)

Anonymous said...

Hahaa oj då. 4000... Själv gav jag upp kampen mot kroppsbehåring för länge sedan...

Anonymous said...

Ehh, benvaxning i julklapp? Är inte det en lite väl grov hint?

Ninde said...

kim: Varit sambo/tränande på gym och simmande så länge att jag liksom vant mig vid att föra ett ständigt utrotningskrig.


gina:håller med dig, tydligare kan det inte sägas liksom :))