Friday, November 17, 2006

Today

Förkyld (psykosomatiskt?)

Sitter i självvald karantän och tackar för att dagen är ganska lugn.

Försöker lägga all kommunikation skriftligt då jag låter som en halvstrypt smurf i tfn.

Tack men nejtack, kära kollega. Jag vill inte prova dina "jättebra-mot- förkylningspiller" som du införskaffade på din senaste resa. En cocktail av smärtstillande, antibiotika och uppiggande som kollegan knaprar vid minsta tecken på förkylning. Jag är förkyld, inte ebola smittad.

Jag tror mer på c-vitamin och sova i helgen.

3 comments:

Anonymous said...

Japp! Annars ett glas varm mjölk med en massa, massa vitlök i! Rekommenderas.

Ängeln said...

kollegor som ger råd vid fel tillfälle är det helt ok att bränna på bål.

Fick höra häromdagen: du ska se att du hittar din prins! Lite lagom glatt.

Okej men nu är det så att jag har en förkärlek för svin? ok?

Ninde said...

Kim: Lite svårt för varm mjöl och den inte innehåller massor av kaffe/choklad men tack iaf:)

Ängeln: ha,ha kunde inte ha sagt det bättre själv:)