Thursday, November 30, 2006

Dagen var ändå förstörd

Läkarbesök. Känner sköterskan lite. Hon vet att jag flyger lite då och då. Propsar på att kolla mina öron. Försöker lägga dem platt bakåt mot huvudet men eftersom jag är människa och inte en arg häst, fungerar det inte så bra. Hon skäller på mig för att jag tydligen borde spola öronen, blir liksom ett ackumulat av allt skitsnack man tvingas höra på dagarna. Säger att det iofs vore skönt att slippa höra vissa personer, vilket hon finner mycket lustigt. Eftersom jag ändå tvingas gå in tidigare i morse på jobbet, passar jag på att besöka det stora köpcentret på julklappsjakt efteråt.

Har chokladförbud denna vecka så nöjer mig med att dreggla lite framför chokladfontänen som de listiga krämarna placerat ut mitt i Mammons tempel. Planen var solklar; vardag strax före lunch, skulle gå snabbt och effektivt. I år skulle jag vara sådär vuxen och välplanerad. Jomenvisst.

Resultat:

Gick jag in i rätt affär- ja.
Fick jag tag i allt det jag skulle ha-nej
Kom jag istället ut med sju andra saker jag spontant insåg att jag skulle köpa? -ja

Snabblunch med M på sushistället. M måste tvunget flörta med två kontorskillar i kön. Sedan beställer vi båda två "Mama sushi*" bara för att jävlas lite och se förvirrade miner.

4 julklappar köpta, massor kvar...snälla tomten ordna det är du snäll?


*Speciell sushivariant som är säker för gravida att äta. Vilket ingen av oss är. Eller vill se ut som, därav chokladförbudet.

7 comments:

Anonymous said...

Rätt kul om ni ränner där månad efter månad och beställer mama sushi. 9 månader och ni fortsätter och fortsätter...

Ninde said...

Ha,ha,ha jo tillslut får vi väl skicka Trevliga Kollegan att handla takeway ;)

A. said...

Chokladförbud? Har du ålagt dig själv med ett sånt eller kan du ha hört fel vad läkaren sa eftersom du inte spolat öronen? ;-)

Anonymous said...

Haha! "...lägger dem platt bakom örat...". Sitter och funderar på hur det ser ut.

Ninde said...

A:Självpåtaget gissel tyvärr, vill man vara fin får man lida pin...;)

Peppe:Längsmed huvudet iaf;)

A. said...

Men inte behöver väl du... ;-)

Ninde said...

A: Gulle dig...:)

ewon: Jo, helt klart finns han. Fast sällan här när man behöver honom, lycka till du med :)