Thursday, November 09, 2006

They keep coming back for more-and I ask myself, what for?

Haft sporadisk kontakt med H. Ringde honom i morse och han blev glad. Sa att han saknat mig, att vi måste träffas snart. Frågade när det passade mig. Om jag inte skulle vara intresserad av att gå på båtmässan med honom. Vi pratar båtar ett tag, något han kan men inte jag.

Jag har bott vid medelhavet, sett mer och dyrare flytande plast än vad man vanligen gör i Sverige. Imponeras icke av pengar allena. Däremot har jag alltid fascinerats av segelbåtar, gamla träseglare eller nya tävlingsbåtar, det finns något vackert hos dem alla. Precis som det finns något lockande hos en man som verkligen kan segla och vill lära ut det. Som H.

Retas med H för att han är inne på motorbåt fast han kan segla. Han säger att så länge jag inte vill gifta mig med honom ska han köra motorbåt. Skulle jag ändra mig ska han skaffa segelbåt och segla med mig i Karibien (något han vet att jag drömmer om). Han vet vad en flicka vill höra, tror ungefär hälften, men det känns bra. Han låter glad på rösten nu iaf.
Innan jag avslutar ber han mig ringa i morgon igen, lovar att göra det om jag kan.
Fattar som vanligt ingenting men antar att det ska tolkas som att han fattade vinken sist och nu ska visa fortsatt intresse. Har lovat träffa honom och prata ut så snart vi båda kan.

Lejonkillen har haft mycket men hör av sig då och då. Vill absolut att jag kommer dit och hälsar på. Har sagt att jag ska försöka sy ihop något med jobbet, på så sätt skulle jag bara behöva lägga till någon hotellnatt. Skulle vara smidigast för alla parter. Han fattar och skickar förslag på hotell som ligger bra till. Antar att det ska tolkas som intresse?

Det börjar bli mycket nu...

10 comments:

A. said...

Segla runt i Karibien... Jag lovade visst att lära mig holländska häromdagen ;-)

Förresten är båtmässan den bästa mässan Stockholm har och H har rätt i att motorbåtar slår segelbåtar på fingrarna. Och jag kan segla med... haha

Ninde said...

Lär du dig hollänska så ska jag skicka ett vykort till dig från Karibien mohaha ha...;)

Motorbåtar is for ensamma män med njurbälten;)Fast båtmässan är kul.

Och jag kan hollänska jag med...
Typ två ord. Varav det ena betyder träsko och det andra är en grov förolämpning.:))

A. said...

Lär mig genast den grova förolämpningen. Kan bara "jag heter..." och en mening som oftast slutar med en smäll eller drink i ansiktet... :-)

Ninde said...

Tyvärr A, din mamma skulle aldrig förlåta mig. Dessutom tror jag att den blir ännu värre om den sägs av en kille;) Snäll som jag är bjuder jag dock på en mening iaf. "Dank U, maar helaas kan ik niet komen" Ifall du ändrar dig och inte vill åka;). Och nu är det din tur att lära mig segla...

A. said...

En deal...

den meningen kommer att användas :-)

Anonymous said...

På senare tid har jag också börjat föredra motorbåtar framför seglare. Kan ha ngt att göra med en dålig, dålig selglarpojkvän. Alltså bra seglare, dålig kille.

Fast Karibien låter bra.

Och A, efter att ha spenderat 1½ år av mitt liv i Holland hejar jag på italienskan.

A. said...

En diskussion som kanske inte ska föras hos Ninde men Peppe. Skulle inte sätta några stora pengar på att någon av dem är den framtida Mrs A. :-)

Ninde said...

Ja,ja mi casa su casa;)

Låt oss nu få höra varför inte någon av dem kvalar in som Mrs A?

A. said...

De klarar nog alla eventuella krav som kan tänkas ställas på en framtida Mrs A (att hon är snäll och tycker om mig) utom ett.

Att finnas på mindre än två timmars flygresa ifrån mig. Sen så var det nog aldrig aktuellt med giftemål heller. Du har ju redan konstaterat att jag var en slampa :-)

Ninde said...

Mo ha ha ha, U make my day! :))