Monday, November 20, 2006

En mysig hemma helg i förkylningens tecken

Ja jag är djupt ironisk nu. För som alla vet är det sambomänniskor som prioriterar mysiga hemmakvällar för att riktigt rå om varandra. Laga franska culinariska mästerverk och idka...andra franska saker. Singlar som sitter hemma en helg däremot är övergivna. Outcasts. Oälskade.

Själv låg man hemma i sällskap med Farbror Feber och Fröken Självömkan. Allt medan det vackra Storstadsfolket gjorde sig redo för att gå på festen man visserligen tackat nej till men nu ville gå på just för att man inte kunde. Tre ynka mail i inboxen. Alla roliga msn kompisar ute på dejt med mr/ms perfect.

Nåväl, vad var väl en bal hos Lukas, man hade ju tak över huvudet och tv som sällskap. Alltså vad visar man en helgkväll ? Nada. Förstår hur folk som bara har tv:n som sällskap måste bli om detta är vad jag genom febern minns:

Fredag: Borat hos Letterman. Lär Martha Stewart bädda en säng. Eller var det tvärtom?
egentligen fusk och förinspelat från torsdagen men den skiten som actually sändes gick
inte att titta på. Vad har ni gjort av Battlestar Galactica?

Lördag: Extrema djur. Hurtigt kaxig amerikansk speakerröst presenterar lista
på djur som skrämmer vettet ur folk. Piece of cake, me like djur. Lite skeptisk mot ormar irl men annars okej. Trodde jag. Tänk så fel man kan ha. Nu vet jag att det finns en vidrig liten fisk och flera arter ännu vidrigare mask att oroa sig för.
"Entering your body through your most private parts "som speakern särskilt
framhöll innan jag lyckades stänga av. Som en filmversion av den
reklam för hästavmaskning (komplett med detaljerade bilder) som en gång
startade min mask-fobi. Somnade med speakerröstens betryggande visdomsord i öronen.
"Worms, be afraid, be very afraid-worms are everywhere..."


Vaknar av Norrlänningen som vill muntra upp mig och vidarebefodrar ett sms hans chef skickat :

"Vad är det för fel på din mobil? Jag har försökt ringa flera gånger men det kommer bara en röst som säger: Abonnenten du söker har sex. Var god vänta. Det är för närvarande tre samlag före. "

Ja du Norrlänningen, vad är det för fel på din chef...



2 comments:

Anonymous said...

Haha, vad roligt, det måste jag lägga in i mallarna i cybershot :) Gillar hur du skriver, mycket underhållande och maskjävlarna såg jag också. Tänker aldrig bada igen..

Ninde said...

Tack:) Och välkommen in i mask-hatar klubben;)