Monday, November 27, 2006

Jamen helgen dårå...del 1

"..och snart får jag gå hem"; var fick jag det ifrån? Det gick ju alls inte för sig. Det skulle ju drickas glögg med Kollega Z och Trevliga kollegan och annat löst folk från kontoret.

Efter en middag bestående av en pepparkaka och två skumtomtar, glögg, vin och allmänt skitsnack går Z och jag avsides för att skvallra lite. Det framstår då som en alldelles lysande ide att gå in på datorn "för att kolla lite bara". Min nya jobbdator. Under Z:as flinka fingrar. Not good. Hon söker på något på en ovanlig bokstav. Upp kommer en blogg som jag tydligen besökt. Med undertiteln "singel och oknullad" * -Men oj, oj då säger Z förvånat och bläddrar snabbt vidare under det att jag ser mitt rykte som sedesam hårt arbetande flicka fara all världens väg.

No longer the office angel liksom. Måste f-n bli bättre på att sopa igen mina elektroniska spår, även om jag inte är inne på något speciellt naughty eller olagligt. Tur att det bara var coola Z iaf, som har värre saker på sin. Hade det varit mellanchefen så hade jag f-n dött. Dessutom vill jag ha alkolås på tangentbordet med lätta elstötar som avskräcker obehöriga användare. Som mig efter glögg. Eller mellanchefen anytime. Ja, det fulmejlades lite. Lyckades dock avstyra de värsta avarterna, bända loss Z från tangentbordet och bege mig hemåt lagom glad för att se lite på underbara "Love actually". Ladda inför lördagen.

Jag vill också ha en chef som ser ut som Hugh Grant** och kan komma med erbjudanden som:
-"I am the prime minister, I could have him put down, you know.." om någon är dum emot mig.


* Tyvärr inte mer sex och snusk i den bloggen än i denna kära läsare. Var bara inte läge att förklara det för Z just då.
** Ja jag gillar Hugh Grant. Trots skandalen. Trots att han liknar "mr Player" i bekantskapskretsen.

8 comments:

A. said...

Filmen är ju fylld med sköna citat. Som när Hugh tittar på tavlan med Margreth T och säger

"...you saucy minx..."

Tror Maggan hade uppskattat det :-)

Ninde said...

Ha,ha ja den är en höjdare, nästan så man skulle ha filmen på DVD :)

Anonymous said...

Jag kan varenda kommentar utantill i den filmen, ser den ca en gång i månaden :)

Lill-Krizan said...

Åh, min absoluta favorit!
Jag tror jag studsade hela vägen hem och ville krama alla jag mötte på väg hem från den bion.
Gråter alltid en skvätt när sam kramar sin söta styvpappa och kallar honom "dad" för första gången. Det blir liksom mer än jag klarar av.

Anonymous said...

Oj, oj, spåren måste alltid sopas igen ordentligt! Man hamnar ju dessutom oavsikligt på obskyra siter med jämna mellanrum.

Anonymous said...

Hugh är fin. En riktig liten läckerbit. Jag skulle säga jatack om han kom förbi.
Angående jobb o fylla..bör ej kombineras,men det finns en sådan absurd känsla i att sitta vid sin jobbdator med partyhatten på trekvart. Lite magiskt, lite fuck you all och sen kan man kanske se sig om efter nytt jobb...

Anonymous said...

Det är betingat med direkt livsfara att snoka i min jobbdator!

Och ja, mycket bra film! Knappt så jag skulle banga på Hugh...

Anonymous said...

Haha, det kan också vara farligt att ha Favoriterna uppe; min chef stod en gång och stirrade väääldigt länge på min lista. Kan det varit "Singel och oknullad" samt "Sex bilder" som intresserade henne? (Flyttade omedelbart dem längst ner på listan så de inte syns på skärmen...)

Filmen ligger också på min 5-i-topp!

Håller också med Filosofia om känslan av att sitta salongsberusad vid jobbdatorn... ganska fnittrigt och definitivt lite "ge fingret"-trotsigt.