Wednesday, October 24, 2007

Dagens kvinnor kan*: Kokett knarkdrottning

"Kokett och klädd i exklusiva märkeskläder förvånade Sandra Avila polisen med att be om fem minuter till att bättra på sin make-up när insatsstyrkan stormade in på den dyra restaurangen i Mexico City där hon satt och åt. Hon ses slänga med håret och vinka glatt till kameran på bilderna från gripandet för några veckor sedan.

Sedan dess har den romantiska bilden av en knarkdrottning som manövrerat ut de hårdföra männen växt närmast lavinartat i Mexiko. Hon har fått sig tillägnad en egen "narcocorrido" som spelas konstant på radio..."


Amerikansk überpolis har slutligen haffat Sandra Avila, bruden som lett en av Mexikos största narkotikasyndikat. Tydligen en väldigt lönande sysselsättning.

"Pengarna från denna lukrativa handel spenderade hon på bostäder, dyra frisörer och lyxartiklar. I slutänden var det dessa exklusiva vanor som gjorde att polisen hittade henne." Ur DN 23 oktober

Way to go, säger jag bara! Inte knarkbiten, men det andra. Antar att ledaren för insatsstyrkan skattade sig lycklig att de inte slog till i hennes hem. Hade kanske slutat med ett gäng plågade manchopoliser som fått spendera en halv dag med att agera smakråd åt någon med en miljon plagg och sju miljoner skor. Ser framför mig hur de gråtande ringer polischefen; buhu..jag orkar inte mer, hon är värre än min tjej...En miljon kläder och hon säger att hon inte har någonting att ha på sig. Har vi verkligen inga brudar eller fjollor ni kan skicka hit?

Nu plockar de henne på en restaurang. Vad gör hon? Hon ber helt kallt snubbarna vänta under det att hon bättrar på sminket. You go girl! Skulle gjort samma sak själv, alla gånger. Nu undrar jag bara vad man måste göra för att den svenska insatsstyrkan ska rycka ut. Räcker det med att gå mot röd gubbe en jädrans massa gånger?

Hela artikeln här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=707662

*Kvinnor kan. Göra det snyggare.

5 comments:

Rollx said...

Är Sandra Avila en tuff brud i lyxförpackning ? Hon var häftig ! :)

Appropå golf, så har jag bara stått på en drivingrange och slagit bort en hink, det var rätt kul. Har du testat moderatbandy Ninde ?

Rollx said...

Såja. Nu har jag gjort utmaningen. :)

Ninde said...

rollx: Nja. Not really. Men fienden försöker lura över en hela tiden. Påstår att det är jobbmässigt smart. Sist var det nåt jippo på en golfklubb. Vädrets makter var dock på min sida. Det formligen vräkte ner så ingen kunde ens tänka tanken att gå en golfrunda sedan...he he

Bra ska kolla in! :)

Björnen said...

Haha! Störtskönt. Man kan inte undgå att undra hur polisen hade reagerat om en kille hade börjat plocka upp smink ur sin väska? De hade antagligen skjutit honom på fläcken. Troligtvis innan han hunnit så långt som till sminket - vid första ansatsen till att plocka någonting ur väskan...

Utmaningen kommer. Jag har bara inte känt mig särskilt bloggsugen det senaste. Eller varit hemma heller för den delen.

Ninde said...

björnen: Ha,ha troligen. Antar att du har varit i Mordor och spatserat.. Ser fram emot dina svar :)