Thursday, October 18, 2007

Hair crisis

En trip till duktiga hårklippningstjejen stod på schemat ikväll. Hon som jag nästan känner. Som är den enda som jag vill ska röra mitt hår. My precious. Was long overdue. Jag hade sett fram emot det. Längtat.

Stoiskt uthärdat. Noga tajmat den dag dag då hon skulle fixa snyggt hår till helgen. Så fel jag hade. Så ringer hon, och måste tyvärr ändra. Vad ska jag nu ta mig till? Panikklippa luggen själv. Eller uthärda helgen som ett blont rufsigt yrväder. Merde.

9 comments:

404 said...

Klipp inte luggen själv. Jag är helt övertygad om att det ser charmigt ut som det är. :)

A. said...

Klipp själv... Ju snedare desto bättre sen kan du hänga på söder och vara lite bohemisk hela helgen innan hon är tillbaka och kan fixa till det...

Ninde said...

404/a: Mja. Vi får se. Frågan är om det är värt hennes kommentarer sen att klippa själv..ha ha

Ängeln said...

Eller ring och hota med att du msåte klippa själv.. brukar funka!

Rollx said...

Appropå hårklippning.

Skulle vara skönt att raka av sig alltihop på skallen. Skulle vara kul att se hur många ärr man har. :)

Rollx said...

Ja man skulle ha en Judge Judy fru/flickvän. Vilken ordning det skulle bli på en. Respekt ! :)

Ninde said...

ängeln: Tänkte vara schysst o låta bli. Vet att hon är på något viktigt dagarna innan.. fick ny tid så fort hon kunde..

rollx:Ärr? Har du ristat in motiv på huvudet eller? ;)

Ha,ha ja jag är nog lite för snäll är jag rädd. Skulle haft Judge Judy som mentor eller nåt :)

Rollx said...

Var ganska livlig som valp, det har satt sina spår på min skalp. :)

Jag har har ingen längtan efter någon "SS fru". Tycker bara att jag irrar omkring i tillvaron ibland, utan någon plan.

Ninde said...

Jag var också busig som valp (eller heter det kattunge som tjej?). Men redan då hade jag en massa blont hår som agerade stötdämpare..

Irrar omkring i tillvaron gör vi väl lite till mans. Frågan är om inte en bättre lösning är att försöka hitta sin egen inre kompass istället för att navigera efter någon annans. Fast det vore enklare... :)