Monday, October 22, 2007

Goodie bag !

Jag fick en "goodie bag*", vet inte om det är det faktum att de är gratis/icke köpbara och bara ges vid vissa tillfällen eller vad det är, men jag och Storstadskompisarna är tokiga i dem. Tjejkompis lyckades inte bara släpa hem det jag beställt (en svart o en vit t-shirt, duschcreme och franska cosmo) hon hade dessutom lyckats nosa upp vårt favoritmärke i München. Där lyckats charma till sig en varsin goodie-bag-de-luxe åt oss. Hon knaprade toscakakan, den människan har fan en negativ förbränning, som jag skulle hata henne för om hon inte var så snäll.

Jag gick lös på dermatologiska underverk med namn som "Brume Ecran Ondes Electromagnétiques & Pollution Urbaines" som tydligen ska säkerställa att man inte utvecklar dataskärmsnylle som vissa, icke namngivna, översminkade, åt det ekonomiavdelningsaktiga hållet.Dessutom, fuktighetskräm, ansiktsvatten och den där Cinderella creamen.. Den som jag nästan glömt bort. När man varit ute igår. Och vill se snygg ut idag. Allt i en söt necessär. Me sooo like.

Sov med den bredvid sängen. Vaknade glad. Inte ens det faktum att jag fick fel morgontidning kunde dämpa humöret. Nu får den följa mig på lååång dag. Sen förhoppningsvis hinna hem utan att missa halva Cesar Millan som förra veckan.


* Vilket jag full av glädje och stolthet försökte delge Trevliga Kollegan i morse. Han började förvirrat svamla om godis. Måste nog ta upp hans bristande kompetens på det området med Gulliga Flickvännen vid tillfälle. Fick vänta ända tills Kollega Z kom förbi innan jag fick den efterlängtade responsen; imponerad glädje och klädsam avundsjuka.

7 comments:

Rollx said...

Oj ! här var vi sofistikerade. Du fick presenter från kontinenten (München), med slingriga vackra franska namn. :)

"Dataskärmsnylle" är det något slags skydd mot skärmen ? Kommer ihåg att min gamla crt skärm torkade ut huden i ansiktet. Nu är det bara tft som gäller (snällare).

A. said...

En goodie bag låter onekligen som en godispåse... Är på trevliga kollegans sida. Har man tur så finns det skumsvampar i en sån....

Ninde said...

rollx: Jepp. Och jag är hur mallig som helst varje gång jag lyckats uttala dem någorlunda rätt inför en 18 årig expedit som inte kan utrikiska..he he

Dataskärmsnylle? Ha,ha det man sägs få av skadlig skärmstrålning o torr luft. När man blir gammal. Typ 40 eller nåt. Om man inte börjar nu o investerar i dyra ansiktssprejer o sånt. Smart affärsidé ;)


a: *Tss* Skumsvampar i all ära. Men lyxiga krämer sätter sig inte på höfterna iaf...;)

A. said...

Men det kan väl sättas på höfterna?

Ninde said...

a:Tips från coachen: Inte den med texten Face/Visage på.. ;)

A. said...

Jaha, det var den vi pratade om:-)

Men oss emellan. Helt säker på att det går...

Ninde said...

a: Oss emellan. Det tror jag med. Lite kul för dig bara att sen förklara för tjejen, hur alla x ml ur hennes lilla svindyra ansiktslotion kunde avdunsta på tre dagar.. ;)