Monday, October 15, 2007

Är du lycklig?

Hemkommen från Hemstaden. Trött som en utvandrad gnu. Då är det inte ett bra läge att "bara kolla av mejlen". Där ute i sajberspejsen olyckligen råka snava över MJ, killkompisen som blev kär i mig. Som fan är oneline alla skumma tider, som jag trodde att jag blockat.

Som jag endast haft sporadisk kontakt med sedan han återvänt från NYC. Vi utbyter artighetsfraser. Han säger att han saknar mig. Jag frågar hur det är med en italiensk tjej han dejtade ett tag. Efter det att han flyttat från stan. Han svarar att han är singel, att han inte vill ha nån tjej. Och jag mitt nöt, frågar : varför?
Varpå han svarar:

" Nä, kan jag inte få den jag vill ha så får det va..."

( Men snälla.. Och nä det var inte italienskan han syftade på..)

Vi pratar vidare. Jag försöker avsluta när han ställer frågan. På allvar.

"-Är du lycklig?"

Och jag blir helt ställd.

7 comments:

Rollx said...

Ninde det är jag Rolle. E duu liklyy? Fånig jag är.

Hoppas att helgen var bra hemstaden.
Svårt om någon blir intresserad av en, och man själv har 0 intresse av personen ifråga. Man vill ju inte såra.

A. said...

Så vad var svaret? Vi hoppas på ett ja ;-)

Mr K said...

Säger som a: Är du det då?

Ninde said...

rollx: Inte såå olikkly iaf :)

alla: Är jag lycklig? Tja, det var inga lätta frågor ni ställer. Vad är lycka? Typ den sortens fråga som jag filosoferade över på semestern.

Kanske blir ett inlägg i frågan så småningom. Tills dess kan jag nöja mig med att jag är tacksam för att jag är lyckligt lottad i mycket.

Bitvis lycklig iaf.

Och ni då därute? Är ni lyckliga? :)

Rollx said...

Aldrig olycklig. en ganska glad skit. :)

S said...

Det är en väldigt STOR fråga. Tror lycka ofta kommer i små portioner, så små att man lätt missar dem om man har fokus på annat hela tiden. Jag måste samla upp min lycka bättre.

Kram!

Mr K said...

Inte just denna sekund,men generellt sett - ja.