Saturday, October 20, 2007

Lördag i realtid

Den här helgen skulle jag vara hemma och ta det lugnt. By myself. Facit såhär långt:

* Började dagen med att avverka några trådlösa telefonsamtal samtidigt som jag plockade lite (jag sa aldrig att jag inte fick prata med någon.)

* Hade tråkigt. Inte kunnat träna som jag brukar pga hostan vilket gör mig rastlös.

* Hade mer tråkigt. Beslöt att jag ändå borde åka förbi jobbet som hastigast och plocka upp lite prylar samt jobbdatorn.

* Bestämde att jag var värd lite tröstshopping. Behövde ju nya jobbskor av typen snygga-men-respektabla-samtidigt-som-du-inte-dör-av-att-gå-en-heldag-i-dem. Bland annat. Dagens inköp:

1) 2 Par svarta pumps. Ett par bekväma med 8,5cm klack. Ett par glammigare med silverfoder och spetsigare klack. Så att det första paret skulle ha en kompis från samma affär att prata med i skohyllan hemma.


2) Dyra favvis schampot från Kérastase (att avlösa snik Finesse med när håret klagar.)

3) En grå munkjacka. Med gissa vilket tryck på ryggen?

4) En nyckelring. Med samma figur som munkjackan.

5) 2 hg av mitt favoritte. Grönt te med Japansk körsbär.

6) 2 hg kaffebönor med apelsinchokladsmak(expeditens favoriter)

7) Ett vitt blockljus (att avlösa det kortaste i ljusfamiljen hemma.)

8) 1 lackstång. För att det fallit på min lott att se till att det finns en inför uppesittarkvällen innan julafton. Och det råkade ligga en vid kassan där jag köpte ljusen.

Dessutom: Gick in på en affär och frågade expediterna vid kassan vad en liten fickspegel i snyggt fodral kostade. De frågade ägaren som stod en bit bort. Han frågade vem som skulle ha den. De pekade på mig. Jag log snällt. Fick den gratis. Antingen gillade han blondiner, eller så såg jag oklippt och fattig ut.

När jag vänder mig om för att gå säger den ena expediten surt till den andra:
"Har du märkt att det bara är till tjejer som han ger bort saker ?"

Nu sitter jag och dricker det gröna teet. Iklädd munkjackan.
Tills i morgon ska jag nog leta fram den där meditations cd:n. Kan bli en dyr "lugn" helg annars..

2 comments:

A. said...

Jag slås av hur snäll du är. Skorna får ett par kompisar direkt. Nästan så man blir tårögd. Om du visste hur många gånger jag hört ett par kostymskor hemma gnälla över att de inte har något gemensamt med sneakers och inget att prata om...

Sist gnällde de om att det inte fanns någon framtid, de var alldeles för olika...

Men 8.5 cm klack=bekväma? ;-)

Ninde said...

a: Ha,ha jag är snäll och god ända in is själen. När det gäller skor iaf. Till skillnad från dig, då? ;)

Och jo ganska bekväma för att vara klackskor. Fast jag tog dem på öppet köp o ska prova igen. För säkerhets skull :)