Tuesday, October 16, 2007

I'm alive

8 comments:

Björnen said...

Alltså, sorry. Men Céline?! Hon är ju djävulen själv. ;)

Kristina said...

Björnen - föreslår att hon delar djävulskapet med Mariah och Britney. Och någon man, säkerligen. Men vem?!

Björnen said...

Kristina, jag är helt med dig på Mariah och Brittan. Skulle vilja lägga till Günther (och kanske även James Blunt) som manliga motsvarigheter.

Salem al Fakir ligger annars farligt nära, men jag tror inte att det räcker riktigt hela vägen fram. Salem är musikens motsvarighet till Karolina Klüft - varje gång jag ser honom så förväntar jag mig att han skall spreta med fingrarna mot kameran och langa fram något gosedjur! Oh, the horror!

Kristina said...

Salem är en sötnos. Är det inte hans bror som langar fram gosedjur, typ? Günther ser jag ibland på stan. Kan kanske förnedra honom på något vis. James Blunt skickar jag helst till Sibirien.
Förlåt oss, Ninde!

Björnen said...

Aha! Visste väl att det fanns en gosedjursfetischism i den familjen! Snälla se till att du på något sätt förnedrar Günther på samma sätt som han förnedrar alla sina lyssnare!

Jag tänker inte be Ninde om förlåtelse för detta. Jag står för mina åsikter! ;)

Ninde said...

Jo jag brukade vara den första att dissa Céline. Med undantag av Titanic låten som jag har nostalgi minnen till fick blotta namnet mig att rysa. Sedan tvingade någon mig att lyssna på hennes franskspråkiga CD. Jag veknade.

Skulle inte skaffa något med henne på engelska men står för att jag tycker vissa av hennes låtar är helt okej. Hurvida det anses fin smak eller inte skiter jag uppriktigt sagt i ;)

Björnen said...

Nejdå, klart du får lyssna på vad du vill. Utom Günter då.

Jag får också rysningar av Titanic-låten, fast av helt andra skäl. ;)

Ninde said...

björnen. Günther? Nähädu, även jag har gränser ;)
I likhet med buskis är Günther inte kul ens som skämt. Bara tragisk..